– Cieszymy się, że negocjacje z Ghelamco zakończyły się sukcesem. Inwestycje w formie projektów deweloperskich są bardzo ważną częścią naszej działalności i realizujemy ich coraz więcej – stwierdził w wypowiedzi dla naszego portalu Jarosław Bator, dyr. zarządzający ds. nieruchomości PKP SA.
W jego przekonaniu to rozwiązanie korzystne dla obu stron.
– Zawsze jesteśmy otwarci na taką formę współpracy, a przedsięwzięcie przy Dworcu Gdańskim pokazuje również, jak duże jest zainteresowanie po stronie inwestorów – stwierdził dalej Bator.
Zgodnie z pierwotnym planem inwestycja zostanie podzielona na etapy, co przy tak dużych projektach jest powszechnie stosowanym rozwiązaniem. Działka dzierżawiona/ najmowana przez Marvipol zostanie zagospodarowana jako ostatnia, dzięki czemu prace będą postępowały płynnie.
– Projekt zabudowy terenu obejmuje stworzenie jednego z najnowocześniejszych węzłów przesiadkowych w Polsce, integrującego różne rodzaje transportu. Stary budynek dworca zostanie zastąpiony zupełnie nowym, bardziej funkcjonalnym obiektem, w pełni dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych. W pobliżu powstanie również nowoczesna zabudowa komercyjna – poinformował dyrektor.
– Prace budowlane zamierzamy rozpocząć na przełomie 2014/2015 roku. Ich pierwszym etapem będzie budowa dworca kolejowego, który stanie się najważniejszą częścią powstającego Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Szacunkowa wartość całego przedsięwzięcia wynosi ok. 1,5 mld zł – kończy Jarosław Bator.