icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

956 km lotu z silnikiem elektrycznym

52 Międzynarodowe Paryskie Air Show będzie miejscem gdzie zostanie zaprezentowany prototypowy elektryczny samolot izraelskiego start upu. Będzie to projekt Eviation Aircraft, członka strategicznego programu On-Demand Mobility NASA.

Prototyp miał swój debiut w tym tygodniu, a przedstawiciele Eviation mówią, że ich projekt jest tak dopracowany, że już w przyszłym roku mogą przejść do komercjalizacji i starania się o odpowiednie certyfikaty, po to by w 2021 roku odbyć pierwsze komercyjne loty. Omer Bar-Yohay, CEO izraelskiego Eviation Aircratf powiedział: „ w czasach, w których mamy ze sobą więcej połączeń niż kiedykolwiek, nasz dostęp do mobilności musi być modyfikowany tak by pasował do efektywniejszej przyszłości. Niezależnie czy są to zeroemisyjne, niskokosztowe wycieczki z Silicon Valley do San Diego czy z Seulu do Pekinu nasze elektryczne samoloty dają szansę na poruszanie się z prędkością wymaganą przez globalną gospodarkę”.

Niedawno prezentowany model małego wertykalnie startującego i lądującego samolotu Lilium http://biznesalert.pl/elektryczny-samolocik-rozwiaze-problem-korkow/ to początek jak zapowiada Eviation Aircraft zmian w branży lotniczej. Plany firmy są ambitne i w najbliższym czasie możemy spodziewać się samolotów, które pozwolą podróżować sześciu a nawet dziewięciu pasażerom wraz z dwuosobową załogą na długich dystansach.

Plany Eviation Aircraft sugerują, że prawdopodobnie już niedługo dostępne będą nowe technologie pozwalające na magazynowanie energii niezbędnej do odbywania długich lotów. Nowe efektywniejsze baterie ma produkować także Tesla, jej CEO Elon Musk, zapowiedział, że projekt VTOL będzie możliwy do zrealizowania kiedy tylko Tesla zacznie produkować baterie posiadające gęstość energii na poziomie 400 Wh/kg (obecnie w samochodach Tesla stosuje 300 Wh/kg).

Rozwojem branży elektrycznych samolotów jest zainteresowany Uber. Jak mówi Mark Moore zajmujący się w Uber rozwojem działu awioniki, firma pokłada wielkie nadzieje w rozwoju usług transportowych w powietrzu. Moore uważa, że będzie to niebawem możliwe dzięki rozwojowi systemów magazynowania energii. Prorokuje, że czeka nas w związku z tym nowa złota era lotnictwa.

Plany produkcji elektrycznych samolotów mają także najwięksi gracze na rynku tacy jak Boeing czy Airbus.

Aviaton Today/Agata Rzędowska

52 Międzynarodowe Paryskie Air Show będzie miejscem gdzie zostanie zaprezentowany prototypowy elektryczny samolot izraelskiego start upu. Będzie to projekt Eviation Aircraft, członka strategicznego programu On-Demand Mobility NASA.

Prototyp miał swój debiut w tym tygodniu, a przedstawiciele Eviation mówią, że ich projekt jest tak dopracowany, że już w przyszłym roku mogą przejść do komercjalizacji i starania się o odpowiednie certyfikaty, po to by w 2021 roku odbyć pierwsze komercyjne loty. Omer Bar-Yohay, CEO izraelskiego Eviation Aircratf powiedział: „ w czasach, w których mamy ze sobą więcej połączeń niż kiedykolwiek, nasz dostęp do mobilności musi być modyfikowany tak by pasował do efektywniejszej przyszłości. Niezależnie czy są to zeroemisyjne, niskokosztowe wycieczki z Silicon Valley do San Diego czy z Seulu do Pekinu nasze elektryczne samoloty dają szansę na poruszanie się z prędkością wymaganą przez globalną gospodarkę”.

Niedawno prezentowany model małego wertykalnie startującego i lądującego samolotu Lilium http://biznesalert.pl/elektryczny-samolocik-rozwiaze-problem-korkow/ to początek jak zapowiada Eviation Aircraft zmian w branży lotniczej. Plany firmy są ambitne i w najbliższym czasie możemy spodziewać się samolotów, które pozwolą podróżować sześciu a nawet dziewięciu pasażerom wraz z dwuosobową załogą na długich dystansach.

Plany Eviation Aircraft sugerują, że prawdopodobnie już niedługo dostępne będą nowe technologie pozwalające na magazynowanie energii niezbędnej do odbywania długich lotów. Nowe efektywniejsze baterie ma produkować także Tesla, jej CEO Elon Musk, zapowiedział, że projekt VTOL będzie możliwy do zrealizowania kiedy tylko Tesla zacznie produkować baterie posiadające gęstość energii na poziomie 400 Wh/kg (obecnie w samochodach Tesla stosuje 300 Wh/kg).

Rozwojem branży elektrycznych samolotów jest zainteresowany Uber. Jak mówi Mark Moore zajmujący się w Uber rozwojem działu awioniki, firma pokłada wielkie nadzieje w rozwoju usług transportowych w powietrzu. Moore uważa, że będzie to niebawem możliwe dzięki rozwojowi systemów magazynowania energii. Prorokuje, że czeka nas w związku z tym nowa złota era lotnictwa.

Plany produkcji elektrycznych samolotów mają także najwięksi gracze na rynku tacy jak Boeing czy Airbus.

Aviaton Today/Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły