icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP PLK podpisały umowę na projekt modernizacji stacji Warszawa Zachodnia

Nowa stacja Warszawa Zachodnia będzie bardziej funkcjonalna, pozbawiona barier architektonicznych i dobrze przygotowana do obsługi tysięcy pasażerów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 22 czerwca 2017 r. umowę na projekt modernizacji stacji. Przebudowa zaplanowana jest na 2019 r.

Projekt przygotuje zmiany na stacji w obszarze obsługi pasażerów oraz w zakresie technicznym i bezpieczeństwa. Uwzględnia integrację komunikacji miejskiej i kolejowej w zakresie przewozów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych. Powstanie multimodalny węzeł komunikacyjny. Linia średnicowa będzie przystosowana do zwiększonej liczby pociągów. Stworzone zostaną nowe możliwości połączeń na linii Piaseczno – Legionowo.

– Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia wpisuje się w program poprawy dworców kolejowych. To zwiększenie komfortu pasażerów korzystających z przewozów aglomeracyjnych, regionalnych i międzyregionalnych. Warszawa Zachodnia będzie dobrą wizytówką kolei na styku połączeń między wschodem a zachodem – powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Na stacji przebudowane zostaną istniejące perony oraz dobudowany jeden dodatkowy. Pasażerowie będą mogli skorzystać z hali peronowej. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią obsługę na peronach. Całkowicie zmieni się przejście podziemne. Będzie wyższe i szersze oraz zostanie połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych – ukształtowaną z myślą o wygodzie pasażerów. Przejście doświetlą świetliki umieszczone na peronach. Stacja będzie w pełni dostępna dla osób niepełnosprawnych. W drodze na perony pomogą przestronne windy, do których łatwo będzie wsiąść z rowerem lub wózkiem.

– Warszawa Zachodnia jest stacją o największym ruchu pociągów pasażerskich w kraju. W kolejnych latach liczba pasażerów będzie tu wzrastać. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. już przygotowują właściwą obsługę podróżnych. Warszawa Zachodnia otwiera także jedną z najważniejszych inwestycji, czyli przebudowę linii średnicowej w Warszawie. Przygotowuje ją realizowana obecnie modernizacja linii obwodowej – powiedział Ireneusz Merchel, Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A

Projekt modernizacji stacji za ponad 14 mln zł wykona firma Torprojekt Sp. z .o.o. Prace nad dokumentacją zakończą się w I kwartale 2019 r. W II kwartale 2019 r. planowane są prace budowlane. Zakończenie inwestycji planowane jest na IV kwartał 2021 r.

Szacowany koszt modernizacji stacji Warszawa Zachodnia w ramach projektu „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”, realizowanego z udziałem środków unijnych, to 500 mln zł. Wysokość dofinansowania to około 80%.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Nowa stacja Warszawa Zachodnia będzie bardziej funkcjonalna, pozbawiona barier architektonicznych i dobrze przygotowana do obsługi tysięcy pasażerów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 22 czerwca 2017 r. umowę na projekt modernizacji stacji. Przebudowa zaplanowana jest na 2019 r.

Projekt przygotuje zmiany na stacji w obszarze obsługi pasażerów oraz w zakresie technicznym i bezpieczeństwa. Uwzględnia integrację komunikacji miejskiej i kolejowej w zakresie przewozów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych. Powstanie multimodalny węzeł komunikacyjny. Linia średnicowa będzie przystosowana do zwiększonej liczby pociągów. Stworzone zostaną nowe możliwości połączeń na linii Piaseczno – Legionowo.

– Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia wpisuje się w program poprawy dworców kolejowych. To zwiększenie komfortu pasażerów korzystających z przewozów aglomeracyjnych, regionalnych i międzyregionalnych. Warszawa Zachodnia będzie dobrą wizytówką kolei na styku połączeń między wschodem a zachodem – powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Na stacji przebudowane zostaną istniejące perony oraz dobudowany jeden dodatkowy. Pasażerowie będą mogli skorzystać z hali peronowej. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią obsługę na peronach. Całkowicie zmieni się przejście podziemne. Będzie wyższe i szersze oraz zostanie połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych – ukształtowaną z myślą o wygodzie pasażerów. Przejście doświetlą świetliki umieszczone na peronach. Stacja będzie w pełni dostępna dla osób niepełnosprawnych. W drodze na perony pomogą przestronne windy, do których łatwo będzie wsiąść z rowerem lub wózkiem.

– Warszawa Zachodnia jest stacją o największym ruchu pociągów pasażerskich w kraju. W kolejnych latach liczba pasażerów będzie tu wzrastać. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. już przygotowują właściwą obsługę podróżnych. Warszawa Zachodnia otwiera także jedną z najważniejszych inwestycji, czyli przebudowę linii średnicowej w Warszawie. Przygotowuje ją realizowana obecnie modernizacja linii obwodowej – powiedział Ireneusz Merchel, Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A

Projekt modernizacji stacji za ponad 14 mln zł wykona firma Torprojekt Sp. z .o.o. Prace nad dokumentacją zakończą się w I kwartale 2019 r. W II kwartale 2019 r. planowane są prace budowlane. Zakończenie inwestycji planowane jest na IV kwartał 2021 r.

Szacowany koszt modernizacji stacji Warszawa Zachodnia w ramach projektu „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”, realizowanego z udziałem środków unijnych, to 500 mln zł. Wysokość dofinansowania to około 80%.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Najnowsze artykuły