icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Węgry: Rozpoczęto budowę pierwszej stacji tankowania LNG

Rozpoczęła się budowa na Węgrzech pierwszej stacji tankowania skroplonego gazu. Powstanie ona na autostradzie M0, pełniącej funkcję obwodnicy Budapesztu – poinformowało w środę Węgierskie Stowarzyszenie Transportu Gazu (MGKKE).

Inwestycja ma zostać zakończona we wrześniu i w ten sposób Węgry włączą się do transeuropejskiego korytarza sieci transportu gazu. MGKKE poinformowało, że w ramach projektu PANNON-LNG powstaną jeszcze cztery stacje tankowania gazu skroplonego. Realizacja przedsięwzięcia będzie kosztować 1,2 mln euro i 85 proc. tych kosztów zostanie sfinansowanych ze źródeł unijnych.

Stacje mają służyć dalekobieżnemu transportowi towarowemu oraz transportowi lokalnemu.
Koordynatorzy projektu uważają, że w ciągu kilku lat w regionie może powstać kilkadziesiąt stacji tankowania LNG dla ciężarówek.

MGKKE podkreśliło, że napęd gazowy łączy się z mniejszymi emisjami dwutlenku węgla i można go zastąpić metanem pochodzącym ze źródeł odnawialnych lub syntetycznym. Zaletą gazu skroplonego jest także niewielka objętość, która stanowi zaledwie kilka procent pierwotnego gazu.

Polska Agencja Prasowa

Rozpoczęła się budowa na Węgrzech pierwszej stacji tankowania skroplonego gazu. Powstanie ona na autostradzie M0, pełniącej funkcję obwodnicy Budapesztu – poinformowało w środę Węgierskie Stowarzyszenie Transportu Gazu (MGKKE).

Inwestycja ma zostać zakończona we wrześniu i w ten sposób Węgry włączą się do transeuropejskiego korytarza sieci transportu gazu. MGKKE poinformowało, że w ramach projektu PANNON-LNG powstaną jeszcze cztery stacje tankowania gazu skroplonego. Realizacja przedsięwzięcia będzie kosztować 1,2 mln euro i 85 proc. tych kosztów zostanie sfinansowanych ze źródeł unijnych.

Stacje mają służyć dalekobieżnemu transportowi towarowemu oraz transportowi lokalnemu.
Koordynatorzy projektu uważają, że w ciągu kilku lat w regionie może powstać kilkadziesiąt stacji tankowania LNG dla ciężarówek.

MGKKE podkreśliło, że napęd gazowy łączy się z mniejszymi emisjami dwutlenku węgla i można go zastąpić metanem pochodzącym ze źródeł odnawialnych lub syntetycznym. Zaletą gazu skroplonego jest także niewielka objętość, która stanowi zaledwie kilka procent pierwotnego gazu.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły