icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Audi chce poprawić system neutralizacji spalin w 850 tys. samochodów

Należąca do koncernu Volkswagen niemiecka firma Audi poinformowała w piątek, że chce wprowadzić poprawki w systemie neutralizacji spalin w 850 tys. swych samochodów z silnikami wysokoprężnymi.

Zmiany oprogramowania mają poprawić „zachowania emisyjne” pojazdów z sześcio- i ośmiocylindrowymi silnikami Diesla, dostosowanymi do norm czystości spalin Euro-5 i Euro-6. Z modyfikacji będą mogli bezpłatnie skorzystać klienci w Europie oraz na innych rynkach poza USA i Kanadą.

„Audi chce się w ten sposób przyczynić do zredukowania całości emisji w centrach miast” – głosi komunikat firmy. Serwis będzie także dostępny dla tych modeli samochodów marek Porsche i Volkswagen, które wyposażone są w identyczne silniki.

Wszystkie dieslowskie systemy napędowe są nadal badane pod kątem ewentualnych nieprawidłowości, przy czym Audi współpracuje tutaj ściśle z władzami. Zaoferowane obecnie modyfikacje są dobrowolne i obejmują także przedsięwzięcia obiecane już wcześniej. Na początku czerwca niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt wystąpił wobec Audi publicznie z zarzutem zainstalowania „niedopuszczalnych urządzeń wyłączających” w 24 tys. samochodów wyższej klasy.

Konflikt z producentami dotyczy tutaj tak zwanego okna termicznego, czyli zakresu temperatury zewnętrznej, przy którym odbywać się może neutralizowanie tlenków azotu w spalinach. Gdy temperatura zasysanego z zewnątrz powietrza odchyla się nadmiernie od tego zakresu, praca systemu neutralizującego grozi nawet uszkodzeniem silnika i dlatego Komisja Europejska zezwoliła, by neutralizacja była wówczas przejściowo wyłączana.

Zdaniem organizacji proekologicznych, rozporządzenie KE w tej sprawie jest niedostatecznie rygorystyczne, dając producentom samochodów nadmierną swobodę w programowaniu systemów neutralizujących.

Krajowy rząd Bawarii uchwalił we wtorek przedsięwzięcia na rzecz poprawy jakości powietrza w centrach tamtejszych wielkich miast. Chodzi konkretnie o dokonanie na koszt producentów modyfikacji w samochodach dieslowskich bawarskich firm Audi i BMW. Również we wtorek mający swą siedzibę w Stuttgarcie w Badenii-Wirtembergii koncern Daimler zadeklarował zamiar wprowadzenia poprawek w systemie neutralizacji spalin w silnikach wysokoprężnych ponad 3 mln samochodów marki Mercedes-Benz w całej Europie.

W ubiegłym tygodniu Daimler określił jako bezpodstawny stawiany mu przez Federalny Urząd Motoryzacji (KBA) zarzut nielegalnych machinacji. Jak zaznaczył, regulacja neutralizowania spalin jest kwestią wysoce skomplikowaną zarówno pod względem technicznym, jak i prawnym. „Mając za podstawę informacje jakimi dysponujemy, będziemy się wszelkimi prawnymi środkami bronić przed stawianym przez KBA zarzutem stosowania nielegalnych urządzeń wyłączających” – głosi oświadczenie koncernu.

Polska Agencja Prasowa
Należąca do koncernu Volkswagen niemiecka firma Audi poinformowała w piątek, że chce wprowadzić poprawki w systemie neutralizacji spalin w 850 tys. swych samochodów z silnikami wysokoprężnymi.

Zmiany oprogramowania mają poprawić „zachowania emisyjne” pojazdów z sześcio- i ośmiocylindrowymi silnikami Diesla, dostosowanymi do norm czystości spalin Euro-5 i Euro-6. Z modyfikacji będą mogli bezpłatnie skorzystać klienci w Europie oraz na innych rynkach poza USA i Kanadą.

„Audi chce się w ten sposób przyczynić do zredukowania całości emisji w centrach miast” – głosi komunikat firmy. Serwis będzie także dostępny dla tych modeli samochodów marek Porsche i Volkswagen, które wyposażone są w identyczne silniki.

Wszystkie dieslowskie systemy napędowe są nadal badane pod kątem ewentualnych nieprawidłowości, przy czym Audi współpracuje tutaj ściśle z władzami. Zaoferowane obecnie modyfikacje są dobrowolne i obejmują także przedsięwzięcia obiecane już wcześniej. Na początku czerwca niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt wystąpił wobec Audi publicznie z zarzutem zainstalowania „niedopuszczalnych urządzeń wyłączających” w 24 tys. samochodów wyższej klasy.

Konflikt z producentami dotyczy tutaj tak zwanego okna termicznego, czyli zakresu temperatury zewnętrznej, przy którym odbywać się może neutralizowanie tlenków azotu w spalinach. Gdy temperatura zasysanego z zewnątrz powietrza odchyla się nadmiernie od tego zakresu, praca systemu neutralizującego grozi nawet uszkodzeniem silnika i dlatego Komisja Europejska zezwoliła, by neutralizacja była wówczas przejściowo wyłączana.

Zdaniem organizacji proekologicznych, rozporządzenie KE w tej sprawie jest niedostatecznie rygorystyczne, dając producentom samochodów nadmierną swobodę w programowaniu systemów neutralizujących.

Krajowy rząd Bawarii uchwalił we wtorek przedsięwzięcia na rzecz poprawy jakości powietrza w centrach tamtejszych wielkich miast. Chodzi konkretnie o dokonanie na koszt producentów modyfikacji w samochodach dieslowskich bawarskich firm Audi i BMW. Również we wtorek mający swą siedzibę w Stuttgarcie w Badenii-Wirtembergii koncern Daimler zadeklarował zamiar wprowadzenia poprawek w systemie neutralizacji spalin w silnikach wysokoprężnych ponad 3 mln samochodów marki Mercedes-Benz w całej Europie.

W ubiegłym tygodniu Daimler określił jako bezpodstawny stawiany mu przez Federalny Urząd Motoryzacji (KBA) zarzut nielegalnych machinacji. Jak zaznaczył, regulacja neutralizowania spalin jest kwestią wysoce skomplikowaną zarówno pod względem technicznym, jak i prawnym. „Mając za podstawę informacje jakimi dysponujemy, będziemy się wszelkimi prawnymi środkami bronić przed stawianym przez KBA zarzutem stosowania nielegalnych urządzeń wyłączających” – głosi oświadczenie koncernu.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły