icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Jeżdżące prototypy polskiego e-auta jeszcze w 2018 roku

ElectroMobility Poland szykuje się do wsparcia budowy prototypów samochodów elektrycznych. Rozważany przez spółkę poziom dofinansowania może sięgnąć nawet 70 proc.. Według jej zapowiedzi jeżdżące prototypy polskiego e-auta ma być gotowy w 2018 roku.

Spółka planuje wesprzeć podmioty zdolne do wyprodukowania własnego prototypu oraz te, które zabudują wizualizacje nadwozia z pierwszego konkursu. Rolą EMP jest połączenie procesu budowy prototypów z procesem przygotowania produkcji.

– W najbliższej perspektywie działalność spółki będzie skupiona na określeniu optymalnej metody uruchomienia produkcji, co łączy się ze wsparciem dla rynku komponentów oraz jednoczesnym stymulowaniu popytu na polski e-samochód – zdradza Maciej Kość – Prezes ElectroMobility Poland.

Jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie konkurs na prototyp auta elektrycznego, skierowany do producentów pojazdów lub komponentów z branży samochodowej, który EMP zorganizuje i przeprowadzi we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, z którym podpisała już list intencyjny. Argumentem za wyborem NCBR było zaplecze eksperckie z obszaru elektromobilności oraz gigantyczne doświadczenie w przeprowadzaniu tego rodzaju przedsięwzięć w transparentny sposób – tłumaczy Piotr Zaremba – Szef Projektu EMP.

Sfinansowanie przebiegu konkursu będzie po stronie EMP, a opracowanie regulaminu i ocena uczestników będzie należała do obu stron. Współpraca z EMP wpisuje się w szersze działania NCBR na rzecz rozwoju systemu elektromobilności w Polsce. Kompetencje i doświadczenia zdobyte podczas realizacji programów wsparcia prac B+R wykorzystamy, by jeszcze bardziej efektywnie wspierać wzrost konkurencyjności polskiego sektora motoryzacyjnego – mówi prof. Maciej Chorowski, dyrektor NCBR.

ElectroMobility Poland planuje także pozyskać partnerów do współpracy przy analizie „łańcucha wartości pojazdu elektrycznego”. Ma ona pokazać, w których elementach łańcucha istnieje największy potencjał do rozwoju innowacyjnych produktów. Jednocześnie Spółka przygotowuje się do konsumenckiego badania potrzeb i oczekiwań Polaków w stosunku do aut elektrycznych. Wyniki posłużą do stworzenia modelu biznesowego, który ma pomóc w upowszechnieniu e-samochodów.

Konkurs zostanie uruchomiony w październiku, a 12 września ElectroMobility Poland ogłosi wyniki konkursu na projekt nadwozia polskiego samochodu przyszłości. Proces wyłonienia najlepszych prototypów ma potrwać do końca 2018 roku.

CIRE.PL

ElectroMobility Poland szykuje się do wsparcia budowy prototypów samochodów elektrycznych. Rozważany przez spółkę poziom dofinansowania może sięgnąć nawet 70 proc.. Według jej zapowiedzi jeżdżące prototypy polskiego e-auta ma być gotowy w 2018 roku.

Spółka planuje wesprzeć podmioty zdolne do wyprodukowania własnego prototypu oraz te, które zabudują wizualizacje nadwozia z pierwszego konkursu. Rolą EMP jest połączenie procesu budowy prototypów z procesem przygotowania produkcji.

– W najbliższej perspektywie działalność spółki będzie skupiona na określeniu optymalnej metody uruchomienia produkcji, co łączy się ze wsparciem dla rynku komponentów oraz jednoczesnym stymulowaniu popytu na polski e-samochód – zdradza Maciej Kość – Prezes ElectroMobility Poland.

Jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie konkurs na prototyp auta elektrycznego, skierowany do producentów pojazdów lub komponentów z branży samochodowej, który EMP zorganizuje i przeprowadzi we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, z którym podpisała już list intencyjny. Argumentem za wyborem NCBR było zaplecze eksperckie z obszaru elektromobilności oraz gigantyczne doświadczenie w przeprowadzaniu tego rodzaju przedsięwzięć w transparentny sposób – tłumaczy Piotr Zaremba – Szef Projektu EMP.

Sfinansowanie przebiegu konkursu będzie po stronie EMP, a opracowanie regulaminu i ocena uczestników będzie należała do obu stron. Współpraca z EMP wpisuje się w szersze działania NCBR na rzecz rozwoju systemu elektromobilności w Polsce. Kompetencje i doświadczenia zdobyte podczas realizacji programów wsparcia prac B+R wykorzystamy, by jeszcze bardziej efektywnie wspierać wzrost konkurencyjności polskiego sektora motoryzacyjnego – mówi prof. Maciej Chorowski, dyrektor NCBR.

ElectroMobility Poland planuje także pozyskać partnerów do współpracy przy analizie „łańcucha wartości pojazdu elektrycznego”. Ma ona pokazać, w których elementach łańcucha istnieje największy potencjał do rozwoju innowacyjnych produktów. Jednocześnie Spółka przygotowuje się do konsumenckiego badania potrzeb i oczekiwań Polaków w stosunku do aut elektrycznych. Wyniki posłużą do stworzenia modelu biznesowego, który ma pomóc w upowszechnieniu e-samochodów.

Konkurs zostanie uruchomiony w październiku, a 12 września ElectroMobility Poland ogłosi wyniki konkursu na projekt nadwozia polskiego samochodu przyszłości. Proces wyłonienia najlepszych prototypów ma potrwać do końca 2018 roku.

CIRE.PL

Najnowsze artykuły