icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rosjanie mogli wykorzystać Facebook do walki z rewolucją łupkową w USA

Przewodniczący Komisji Nauki, Przestrzeni Kosmicznej i Technologii Stanów Zjednoczonych w Izbie deputowanych USA, Lamar Smith (Republikanin, ze stanuTeksas.) zwrócił się do dyrektorów firm Facebook, Twitter Inc. i Alphabet Inc. o dokumenty dotyczące zakupu przez rosyjskie firmy reklam i kampanii PR przeciwko szczelinowaniu hydraulicznemu i węglowodorom łupkowym.

W piśmie przekazanym 26 września założycielowi i dyrektorowi naczelnemu Facebooka, Marka E. Zuckerberga Smith pisze:

„W świetle ujawnienia przez Facebook ponad 100 000 dolarów przekazanych mediom społecznościowym przez rosyjskie konta, za zakłócanie i wpływ na politykę USA z pośrednictwem mediów społecznościowych, jest prawdopodobne, że Rosja podjęła podobne działania, aby wykorzystać te media do oddziaływania na amerykański rynek energii”. Parlamentarzysta następnie podkreśla, że „platformy społecznej komunikacji, takie jak Twitter i Facebook, mogą zostać wykorzystywane jako skuteczne narzędzie propagandy, przekazując konkretne i sugestywne przesłania do odbiorców o nieograniczonym zasięgu”.

Komisja Nauki, Przestrzeni Kosmicznej i Technologii Stanów Zjednoczonych w Izbie Deputowanych USA jest poważnie zaniepokojona, że rozmaite przesłania o treściach i znaczeniu politycznym przekazane przez media społecznościowe negatywnie wpływają na niektóre sektory amerykańskiej energetyki. Ponieważ „Ich celem jest udaremnienie dalszego rozwoju eksploatacji zasobów łupkowych oraz całego sektora paliw kopalnych, zablokowanie prac badawczych w tym zakresie a szczególnie zniszczenie rosnącego potencjału gazu ziemnego w USA”.

Destrukcyjna działalność Rosji na amerykańskim rynku energetycznym jest dobrze udokumentowana – stwierdza Smith. „Amerykańscy politycy i specjaliści wywiadu Stanów Zjednoczonych mają niewątpliwe dowody, że Rosja i jej agendy rządowe sowicie finansują tajną kampanię skierowaną przeciw amerykańskim węglowodorom łupkowym. Kampania ta jest aktywnie, zręcznie i szeroko prowadzona w Europie i Stanach Zjednoczonych. Sięga bardzo wysoko. Ma na celu ochronę interesów i wpływu rosyjskiego sektora ropy i gazu.

Deputowany Smith prosi Zuckerberga o dostarczenie Komisji w Izbie Deputowanych do 10 października br. wszystkich dokumentów i informacji od stycznia 2010 r. mających związek bezpośredni lub pośredni ze wspomnianą tajną kampanią Kremla. A także wszystkich materiałów dotyczących:

  • każdego przypadku zaangażowania na platformie mediów społecznościowych podmiotu rosyjskiego lub finansowanego przez podmiot rosyjski na amerykańskim rynku energetycznym.
  • każdego źródła reklam na Facebooku związanych z energetyką, zarówno odnawialną, jak i nieodnawialną. Zwłaszcza gdy są to firmy z Rosji lub firmy finansowane bezpośrednio lub pośrednio przez jakiekolwiek firmy reklamowe lub kupujące reklamy na Facebooku.
  • Źródeł reklam na Facebooku promujących lub propagujących tzw. Zielone inicjatywy w energetyce.

Kongresmen Lamar Smith wysłał podobne pisma do dyrektora generalnego Twittera Jacka Dorseya w San Francisco oraz prezes Alphabet E. Lawrence w Mountain View w Kalifornii.

Jak się dowiedział nieoficjalnie BiznesAlert ze źródła w Izbie Deputowanych, kampania w mediach społecznościowych przeciwko rewolucji łupkowej w USA prowadzona przez agendy rosyjskie szczególnie nasiliła się od lutego br.

Oil & Gas/Departament Energii USA/Teresa Wójcik

Przewodniczący Komisji Nauki, Przestrzeni Kosmicznej i Technologii Stanów Zjednoczonych w Izbie deputowanych USA, Lamar Smith (Republikanin, ze stanuTeksas.) zwrócił się do dyrektorów firm Facebook, Twitter Inc. i Alphabet Inc. o dokumenty dotyczące zakupu przez rosyjskie firmy reklam i kampanii PR przeciwko szczelinowaniu hydraulicznemu i węglowodorom łupkowym.

W piśmie przekazanym 26 września założycielowi i dyrektorowi naczelnemu Facebooka, Marka E. Zuckerberga Smith pisze:

„W świetle ujawnienia przez Facebook ponad 100 000 dolarów przekazanych mediom społecznościowym przez rosyjskie konta, za zakłócanie i wpływ na politykę USA z pośrednictwem mediów społecznościowych, jest prawdopodobne, że Rosja podjęła podobne działania, aby wykorzystać te media do oddziaływania na amerykański rynek energii”. Parlamentarzysta następnie podkreśla, że „platformy społecznej komunikacji, takie jak Twitter i Facebook, mogą zostać wykorzystywane jako skuteczne narzędzie propagandy, przekazując konkretne i sugestywne przesłania do odbiorców o nieograniczonym zasięgu”.

Komisja Nauki, Przestrzeni Kosmicznej i Technologii Stanów Zjednoczonych w Izbie Deputowanych USA jest poważnie zaniepokojona, że rozmaite przesłania o treściach i znaczeniu politycznym przekazane przez media społecznościowe negatywnie wpływają na niektóre sektory amerykańskiej energetyki. Ponieważ „Ich celem jest udaremnienie dalszego rozwoju eksploatacji zasobów łupkowych oraz całego sektora paliw kopalnych, zablokowanie prac badawczych w tym zakresie a szczególnie zniszczenie rosnącego potencjału gazu ziemnego w USA”.

Destrukcyjna działalność Rosji na amerykańskim rynku energetycznym jest dobrze udokumentowana – stwierdza Smith. „Amerykańscy politycy i specjaliści wywiadu Stanów Zjednoczonych mają niewątpliwe dowody, że Rosja i jej agendy rządowe sowicie finansują tajną kampanię skierowaną przeciw amerykańskim węglowodorom łupkowym. Kampania ta jest aktywnie, zręcznie i szeroko prowadzona w Europie i Stanach Zjednoczonych. Sięga bardzo wysoko. Ma na celu ochronę interesów i wpływu rosyjskiego sektora ropy i gazu.

Deputowany Smith prosi Zuckerberga o dostarczenie Komisji w Izbie Deputowanych do 10 października br. wszystkich dokumentów i informacji od stycznia 2010 r. mających związek bezpośredni lub pośredni ze wspomnianą tajną kampanią Kremla. A także wszystkich materiałów dotyczących:

  • każdego przypadku zaangażowania na platformie mediów społecznościowych podmiotu rosyjskiego lub finansowanego przez podmiot rosyjski na amerykańskim rynku energetycznym.
  • każdego źródła reklam na Facebooku związanych z energetyką, zarówno odnawialną, jak i nieodnawialną. Zwłaszcza gdy są to firmy z Rosji lub firmy finansowane bezpośrednio lub pośrednio przez jakiekolwiek firmy reklamowe lub kupujące reklamy na Facebooku.
  • Źródeł reklam na Facebooku promujących lub propagujących tzw. Zielone inicjatywy w energetyce.

Kongresmen Lamar Smith wysłał podobne pisma do dyrektora generalnego Twittera Jacka Dorseya w San Francisco oraz prezes Alphabet E. Lawrence w Mountain View w Kalifornii.

Jak się dowiedział nieoficjalnie BiznesAlert ze źródła w Izbie Deputowanych, kampania w mediach społecznościowych przeciwko rewolucji łupkowej w USA prowadzona przez agendy rosyjskie szczególnie nasiliła się od lutego br.

Oil & Gas/Departament Energii USA/Teresa Wójcik

Najnowsze artykuły