Po latach eksploatowania w Chinach pojazdów transportowych z silnikami Diesla zwiększa się zainteresowanie pojazdami wykorzystującymi gaz ziemny.
LNG może być pomostem, który jest potrzebny w nieczyszczonych rejonach Chin pomiędzy zeroemisyjnym transportem elektrycznym a transportem spalinowym znanym z ostatnich lat.
Pojazdy LNG są znacznie tańsze niż ich powstające odpowiedniki zasilane bateriami i ładowane energią elektryczną. Alternatywa jaką ma być gazomobilność może przyczynić się do zwiększenia dynamiki podejmowanych przez chiński rząd działań, których efektem mają być czystsze miasta.
Sprzedaż ciężarówek na LNG ma w tym roku osiągnąć w Chinach rekordową wartość. W coraz liczniejszych domach pojawiają się grzewcze zasilane LNG zamiast kotłów węglowych. Popularyzacja tego paliwa sprawiła, że w ostatnich latach Chiny zanotowały 45% wzrost importu surowca.
Na terenie Chin są już firmy transportowe, które zwiększyły udział ciężarówek LNG w swojej flocie nawet o 650%.
Reuters/Agata Rzędowska