icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Zielona Góra kupi 47 autobusów elektrycznych

Zielona Góra wybrała dostawcę autobusów elektrycznych. Miasto zamierza kupić 47 fabrycznie nowych autobusów miejskich o długości 12 metrów. Dostawy mają być realizowane w 2018 r.

We wtorek 10 października 2017 r. Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze poinformowało o wyborze oferty spółki Ursus Bus na dostawę 47 autobusów elektrycznych. Termin pierwszej dostawy przewidziano na 1 lipca 2018 r. Realizacja dostaw ma nastąpić do 30 listopada 2018 r., a wartość oferty Ursusa wynosi 96,5 mln zł brutto.

W przetargu ofertę złożyła również firma Solaris Bus&Coach, która zaproponowała ceną na poziomie nieco ponad 101 mln zł.

W przetargu mogły brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały zamówienia na minimum 15 pojazdów elektrycznych powyżej 7,5 t DMC, w tym jedno zamówienie na dostawę co najmniej siedmiu fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich. Kluczowym kryterium wyboru oferty była cena (60 proc. wagi), a kolejne punkty można było otrzymać za gwarancję, skrócenie terminu pierwszej dostawy autobusów, zużycie energii elektrycznej autobusu poniżej 1 kWh/km oraz monitorowanie ciśnienia w ogumieniu z pozycji kierowcy (po 10 proc. wagi).

Ursus zamierza dostarczyć do Zielonej Góry autobus City Smile. To w pełni elektryczny, 12-metrowy autobus miejski napędzany wyłącznie energią elektryczną.

Zielona Góra realizuje projekt pn. „Zintegrowany system niskoemisyjnego transportu publicznego w Zielonej Górze”. W ramach, którego przewidziano między innymi zakup autobusów elektrycznych. Projekt obejmuje też budowę centrum przesiadkowego, przebudowę zajezdni MZK oraz budowę infrastruktury elektroenergetycznej, teletechnicznej i drogowej dla systemu ładowania autobusów elektrycznych. Wartość całego projektu sięga 209,4 mln zł (netto) z czego 167,2 mln zł ma pochodzić ze środków unijnych. Projekt w poniedziałek 9 października został zatwierdzony do współfinansowania ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Umowy o dofinansowanie ma zostać podpisana 30 października.

CIRE.PL

Zielona Góra wybrała dostawcę autobusów elektrycznych. Miasto zamierza kupić 47 fabrycznie nowych autobusów miejskich o długości 12 metrów. Dostawy mają być realizowane w 2018 r.

We wtorek 10 października 2017 r. Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze poinformowało o wyborze oferty spółki Ursus Bus na dostawę 47 autobusów elektrycznych. Termin pierwszej dostawy przewidziano na 1 lipca 2018 r. Realizacja dostaw ma nastąpić do 30 listopada 2018 r., a wartość oferty Ursusa wynosi 96,5 mln zł brutto.

W przetargu ofertę złożyła również firma Solaris Bus&Coach, która zaproponowała ceną na poziomie nieco ponad 101 mln zł.

W przetargu mogły brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały zamówienia na minimum 15 pojazdów elektrycznych powyżej 7,5 t DMC, w tym jedno zamówienie na dostawę co najmniej siedmiu fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich. Kluczowym kryterium wyboru oferty była cena (60 proc. wagi), a kolejne punkty można było otrzymać za gwarancję, skrócenie terminu pierwszej dostawy autobusów, zużycie energii elektrycznej autobusu poniżej 1 kWh/km oraz monitorowanie ciśnienia w ogumieniu z pozycji kierowcy (po 10 proc. wagi).

Ursus zamierza dostarczyć do Zielonej Góry autobus City Smile. To w pełni elektryczny, 12-metrowy autobus miejski napędzany wyłącznie energią elektryczną.

Zielona Góra realizuje projekt pn. „Zintegrowany system niskoemisyjnego transportu publicznego w Zielonej Górze”. W ramach, którego przewidziano między innymi zakup autobusów elektrycznych. Projekt obejmuje też budowę centrum przesiadkowego, przebudowę zajezdni MZK oraz budowę infrastruktury elektroenergetycznej, teletechnicznej i drogowej dla systemu ładowania autobusów elektrycznych. Wartość całego projektu sięga 209,4 mln zł (netto) z czego 167,2 mln zł ma pochodzić ze środków unijnych. Projekt w poniedziałek 9 października został zatwierdzony do współfinansowania ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Umowy o dofinansowanie ma zostać podpisana 30 października.

CIRE.PL

Najnowsze artykuły