icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Szydło: Europa Środkowo-Wschodnia może być bramą transportową Chin

To właśnie transport jest jedną z najbardziej perspektywicznych dziedzin współpracy między Polską, całą Europą Środkowo-Wschodnią oraz Chinami – powiedziała w środę premier Beata Szydło, otwierając II Spotkanie Ministrów Transportu i Forum Biznesu 16+1.

„Chcemy rozwijać obopólnie korzystną współpracę dla dobra naszych państw, obywateli, także w dziedzinie rozwoju portów morskich, terenów przybrzeżnych oraz dróg wodnych całego naszego regionu” – wskazała premier Szydło.

Dodała, że Europa Środkowo-Wschodnia stanowi bramę Unii, przez którą wszystkie produkty transportowane są drogą lądową z Chin do Europy Zachodniej oraz z Europy do Chin.

„Infrastruktura portowa w naszym regionie może być zatem interesującą alternatywą dla portów Europy Zachodniej” – zaznaczyła.

Jak podkreśliła w przypadku Polski „najważniejszą sprawą jest naprawa dotychczasowych zaniedbań w rozwoju korytarza transportowego Północ-Południe”.

„Realizujemy ambitny program rozwoju i modernizacji sieci kolejowej, na który zamierzamy przeznaczyć do 2023 r. 16 mld euro” – podkreśliła.

W spotkaniu odbywającym się w Warszawie biorą udział m.in. premier Beata Szydło, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, wiceminister transportu Chin He Jianzhong.

Polska Agencja Prasowa

To właśnie transport jest jedną z najbardziej perspektywicznych dziedzin współpracy między Polską, całą Europą Środkowo-Wschodnią oraz Chinami – powiedziała w środę premier Beata Szydło, otwierając II Spotkanie Ministrów Transportu i Forum Biznesu 16+1.

„Chcemy rozwijać obopólnie korzystną współpracę dla dobra naszych państw, obywateli, także w dziedzinie rozwoju portów morskich, terenów przybrzeżnych oraz dróg wodnych całego naszego regionu” – wskazała premier Szydło.

Dodała, że Europa Środkowo-Wschodnia stanowi bramę Unii, przez którą wszystkie produkty transportowane są drogą lądową z Chin do Europy Zachodniej oraz z Europy do Chin.

„Infrastruktura portowa w naszym regionie może być zatem interesującą alternatywą dla portów Europy Zachodniej” – zaznaczyła.

Jak podkreśliła w przypadku Polski „najważniejszą sprawą jest naprawa dotychczasowych zaniedbań w rozwoju korytarza transportowego Północ-Południe”.

„Realizujemy ambitny program rozwoju i modernizacji sieci kolejowej, na który zamierzamy przeznaczyć do 2023 r. 16 mld euro” – podkreśliła.

W spotkaniu odbywającym się w Warszawie biorą udział m.in. premier Beata Szydło, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, wiceminister transportu Chin He Jianzhong.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły