icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

NFOŚiGW dla BiznesAlert.pl: Wsparcie dla elektromobilności już jest

Rząd przyjął program rozwoju elektromobilności, ale będzie potrzebował on wsparcia. O tym, w jaki sposób NFOŚiGW mógłby pomóc przy tym projekcie, rozmawialiśmy z wiceprezesem Arturem Michalskim.

– Już teraz wspieramy elektromobilność. Konkurs „Gepardy” (rozwój niskoemisyjnego transportu) został rozstrzygnięty. Były też środki przeznaczone na zakup autobusów elektrycznych. Przeznaczyliśmy na to około 200 milionów złotych. Zgłosiło się już kilku wnioskodawców z kilku miast w Polsce. Przygotowujemy nowy program oparty o środki na niskoemisyjny transport i NFOŚiGW, którego pula wynosi 10 miliardów złotych, czyli bardzo poważne środki, które przeznaczymy na rozwój infrastruktury i zakup pojazdów, głównie dla transportu publicznego – mówi Michalski. Dodaje, że oprócz tego NCBR wprowadza program związany z rozwojem autobusu elektrycznego (e-bus), którego owocem ma być pojazd stworzony pod potrzeby polskich samorządów, współfinansowany przez NFOŚiGW.

Zapytaliśmy Michalskiego o to, jak elektromobilność może poprawić jakość powietrza w polskich miastach. – Pozbędziemy się emisji bezpośrednio z pojazdów. Będzie też ciszej. Oprócz tego inaczej zagospodarowana będzie energia pochodząca z hamowania pojazdu – kończy Michalski.

Rząd przyjął program rozwoju elektromobilności, ale będzie potrzebował on wsparcia. O tym, w jaki sposób NFOŚiGW mógłby pomóc przy tym projekcie, rozmawialiśmy z wiceprezesem Arturem Michalskim.

– Już teraz wspieramy elektromobilność. Konkurs „Gepardy” (rozwój niskoemisyjnego transportu) został rozstrzygnięty. Były też środki przeznaczone na zakup autobusów elektrycznych. Przeznaczyliśmy na to około 200 milionów złotych. Zgłosiło się już kilku wnioskodawców z kilku miast w Polsce. Przygotowujemy nowy program oparty o środki na niskoemisyjny transport i NFOŚiGW, którego pula wynosi 10 miliardów złotych, czyli bardzo poważne środki, które przeznaczymy na rozwój infrastruktury i zakup pojazdów, głównie dla transportu publicznego – mówi Michalski. Dodaje, że oprócz tego NCBR wprowadza program związany z rozwojem autobusu elektrycznego (e-bus), którego owocem ma być pojazd stworzony pod potrzeby polskich samorządów, współfinansowany przez NFOŚiGW.

Zapytaliśmy Michalskiego o to, jak elektromobilność może poprawić jakość powietrza w polskich miastach. – Pozbędziemy się emisji bezpośrednio z pojazdów. Będzie też ciszej. Oprócz tego inaczej zagospodarowana będzie energia pochodząca z hamowania pojazdu – kończy Michalski.

Najnowsze artykuły