icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemieckie koncerny prowadzą badania nad technologią ultra-szybkiego ładowania

BMW, Porsche, Siemens, Allego oraz Phoenix Contact E-Mobility założyły konsorcjum FastCharge, w ramach którego będą prowadzić badania nad technologią ultra-szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych.

Projekt otrzymał dofinansowanie ze strony niemieckiego ministerstwa transportu w wysokości 7,8 milionów euro.

Ultraszybkość

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, czas ładowania samochodów elektrycznych zależy w głównej mierze od napięcia i natężenia prądu. W uproszczeniu: im więcej woltów i amperów, tym ładowanie akumulatorów trakcyjnych trwa krócej. Jednakże, przy obecnym poziomie rozwoju technologicznego, nie można do woli podnosić tych wartości. Projekt FastCharge skupi się w związku z tym na badaniach nad technicznymi i fizycznymi ograniczeniami wszystkich podzespołów i systemów uczestniczących w procesie ładowania.

Wchodzące w skład konsorcjum firmy oczekują, że w przyszłości moc ładowarek do EV osiągnie poziom 450 kW tj. trzy razy więcej niż w przypadku najwydajniejszych urządzeń stosowanych obecnie. Aby osiągnąć taki wynik, konieczne będzie wykorzystanie prądu o natężeniu 500 amperów i napięciu 900 woltów. Ładowanie akumulatorów trakcyjnych EV potrwa dzięki temu mniej niż 15 minut. W planach jest także stosowanie systemów chłodzących kable, złącza oraz gniazda ładowania samochodów elektrycznych, co pozwoli na wykorzystanie kabli o mniejszej średnicy. FastCharge zamierza dostosować projektowane rozwiązania do złącza typu CCS Combo.

Konsorcjum ma na celu opracowanie nowych technologii i przystosowanie ich do produkcji na skalę przemysłową.Prototypowa wersja nowego systemu zostanie zaprezentowana publicznie w przyszłym roku.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL

BMW, Porsche, Siemens, Allego oraz Phoenix Contact E-Mobility założyły konsorcjum FastCharge, w ramach którego będą prowadzić badania nad technologią ultra-szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych.

Projekt otrzymał dofinansowanie ze strony niemieckiego ministerstwa transportu w wysokości 7,8 milionów euro.

Ultraszybkość

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, czas ładowania samochodów elektrycznych zależy w głównej mierze od napięcia i natężenia prądu. W uproszczeniu: im więcej woltów i amperów, tym ładowanie akumulatorów trakcyjnych trwa krócej. Jednakże, przy obecnym poziomie rozwoju technologicznego, nie można do woli podnosić tych wartości. Projekt FastCharge skupi się w związku z tym na badaniach nad technicznymi i fizycznymi ograniczeniami wszystkich podzespołów i systemów uczestniczących w procesie ładowania.

Wchodzące w skład konsorcjum firmy oczekują, że w przyszłości moc ładowarek do EV osiągnie poziom 450 kW tj. trzy razy więcej niż w przypadku najwydajniejszych urządzeń stosowanych obecnie. Aby osiągnąć taki wynik, konieczne będzie wykorzystanie prądu o natężeniu 500 amperów i napięciu 900 woltów. Ładowanie akumulatorów trakcyjnych EV potrwa dzięki temu mniej niż 15 minut. W planach jest także stosowanie systemów chłodzących kable, złącza oraz gniazda ładowania samochodów elektrycznych, co pozwoli na wykorzystanie kabli o mniejszej średnicy. FastCharge zamierza dostosować projektowane rozwiązania do złącza typu CCS Combo.

Konsorcjum ma na celu opracowanie nowych technologii i przystosowanie ich do produkcji na skalę przemysłową.Prototypowa wersja nowego systemu zostanie zaprezentowana publicznie w przyszłym roku.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL

Najnowsze artykuły