icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Szatanik: Chcemy wyciszać ruch samochodowy w centrum Krakowa

Krakowianie mają być współodpowiedzialni za budowanie inteligentnego miasta. Władze miasta wdrażają już inteligentne rozwiązania, które m.in. mają poprawić płynność ruchu, zachęcić do korzystania z komunikacji miejskiej, a tym samym poprawić komfort życia. Chcą jednak, by w planowaniu kolejnych przedsięwzięć współuczestniczyli krakowianie.

– Kraków jest bardzo mocno zaangażowany w ideę i budowę tzw. smart city, czyli miasta, które myśli o mieszkańcach, a nawet wyprzedza ich myśli i jest zbieżne z ich myślami. Najlepszym dowodem na funkcjonowanie w trybie smart jest choćby system inteligentnego sterowania ruchem, system tablic na przystankach tramwajowych, który pokazuje na bieżąco, kiedy dany tramwaj podjedzie – informuje w relacji dla droga.tv Filip Szatanik, kierownik biura prasowego w Urzędzie Miasta Krakowa.

W jego opinii system ten jest na bieżąco rozwijany. Władze miasta chcą, by jego mieszkańcy czuli się w Krakowie komfortowo, by zarządzanie miastem i rozwiązywanie jego istotnych problemów, odbywało się w sposób inteligentny – niebiurokratyczny, zgodny z potrzebami mieszkańców.

– Wszystko to wpisuje się w ideę społeczeństwa obywatelskiego, takiego, w którym to mieszkańcy decydują o tym, w jakim kierunku miasto powinno się rozwijać – mówi dalej Szatanik. – Prowadzimy szerokie konsultacje szeregu ważnych dokumentów dotyczących Krakowa, choćby planistycznych, które określają perspektywy i kierunku rozwoju miasta. Na każdym etapie takich konsultacji uczestniczą mieszkańcy. Jeśli chodzi o poszerzenie strefy płatnego parkowania – jest to obecnie rozważane.

Systemem poszerzania takich stref ostatnio władze miasta podeszły pod drugą obwodnicę. W ten sposób większa część miasta została już objęta strefą, zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców.

– Chcemy, by centrum naszego miasta była strefą wyciszenia, miejscem raczej spacerowym, w którym przynajmniej po części, poruszać by się można komunikacją miejską, a nie samochodem – informuje rzecznik Krakowa. – Chcemy wyciszać ruch samochodowy w centrum miasta. W sukurs temu idą ostatnie zmiany w organizacji ruchu samochodowego. A także poszerzania strefy opłatnego parkowania i oddawania niejako miasta jego mieszkańcom – kończy Szatanik.

Źródło: e-droga.tv

Krakowianie mają być współodpowiedzialni za budowanie inteligentnego miasta. Władze miasta wdrażają już inteligentne rozwiązania, które m.in. mają poprawić płynność ruchu, zachęcić do korzystania z komunikacji miejskiej, a tym samym poprawić komfort życia. Chcą jednak, by w planowaniu kolejnych przedsięwzięć współuczestniczyli krakowianie.

– Kraków jest bardzo mocno zaangażowany w ideę i budowę tzw. smart city, czyli miasta, które myśli o mieszkańcach, a nawet wyprzedza ich myśli i jest zbieżne z ich myślami. Najlepszym dowodem na funkcjonowanie w trybie smart jest choćby system inteligentnego sterowania ruchem, system tablic na przystankach tramwajowych, który pokazuje na bieżąco, kiedy dany tramwaj podjedzie – informuje w relacji dla droga.tv Filip Szatanik, kierownik biura prasowego w Urzędzie Miasta Krakowa.

W jego opinii system ten jest na bieżąco rozwijany. Władze miasta chcą, by jego mieszkańcy czuli się w Krakowie komfortowo, by zarządzanie miastem i rozwiązywanie jego istotnych problemów, odbywało się w sposób inteligentny – niebiurokratyczny, zgodny z potrzebami mieszkańców.

– Wszystko to wpisuje się w ideę społeczeństwa obywatelskiego, takiego, w którym to mieszkańcy decydują o tym, w jakim kierunku miasto powinno się rozwijać – mówi dalej Szatanik. – Prowadzimy szerokie konsultacje szeregu ważnych dokumentów dotyczących Krakowa, choćby planistycznych, które określają perspektywy i kierunku rozwoju miasta. Na każdym etapie takich konsultacji uczestniczą mieszkańcy. Jeśli chodzi o poszerzenie strefy płatnego parkowania – jest to obecnie rozważane.

Systemem poszerzania takich stref ostatnio władze miasta podeszły pod drugą obwodnicę. W ten sposób większa część miasta została już objęta strefą, zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców.

– Chcemy, by centrum naszego miasta była strefą wyciszenia, miejscem raczej spacerowym, w którym przynajmniej po części, poruszać by się można komunikacją miejską, a nie samochodem – informuje rzecznik Krakowa. – Chcemy wyciszać ruch samochodowy w centrum miasta. W sukurs temu idą ostatnie zmiany w organizacji ruchu samochodowego. A także poszerzania strefy opłatnego parkowania i oddawania niejako miasta jego mieszkańcom – kończy Szatanik.

Źródło: e-droga.tv

Najnowsze artykuły