icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Sztokholm testuje autonomiczne autobusy

Dwa dwunastomiejscowe autonomiczne autobusy wyjechały po raz pierwszy w Skandynawii na drogę publiczną.

24 km/h i trzy przystanki

Wyglądające jak krótki tramwaj pojazdy poruszają się od środy 24 stycznia 2018 roku po 1,5 km trasie w Sztokholmie. Autobusy nie mają kierowcy jednak każdorazowo będą w nich podróżować opiekunowie. Będą oni mogli zareagować w razie nieprzewidzianej sytuacji. Testy będą trwały 6 miesięcy. Prędkość maksymalna jaką mają osiągać pojazdy to około 24 km/h.

Mobility-as-a-service

Cały program wdrażania i testowania pojazdów autonomicznych ma potrwać w Sztokholmie trzy lata a za przebieg testów odpowiada Nobina Technology laboratorium opracowujące nowoczesne rozwiązania dla transportu promująca rozwiązania mobility-as-a-service. Firma postała na bazie największej w krajach nordyckich i jak sama podkreśla najbardziej doświadczonej w dostarczaniu usług transportowych spółki.

IoT od Ericssona

Projekt jest prowadzony we współpracy z Ericsson Connected Urban Transport – otwartą platformą łączącą dane pochodzące z czujników pojazdu, analizującą dane na temat ruchu drogowego i wykrywającej znaki drogowe. System był już testowany w Holandii.

Aftenposten/Agata Rzędowska

Dwa dwunastomiejscowe autonomiczne autobusy wyjechały po raz pierwszy w Skandynawii na drogę publiczną.

24 km/h i trzy przystanki

Wyglądające jak krótki tramwaj pojazdy poruszają się od środy 24 stycznia 2018 roku po 1,5 km trasie w Sztokholmie. Autobusy nie mają kierowcy jednak każdorazowo będą w nich podróżować opiekunowie. Będą oni mogli zareagować w razie nieprzewidzianej sytuacji. Testy będą trwały 6 miesięcy. Prędkość maksymalna jaką mają osiągać pojazdy to około 24 km/h.

Mobility-as-a-service

Cały program wdrażania i testowania pojazdów autonomicznych ma potrwać w Sztokholmie trzy lata a za przebieg testów odpowiada Nobina Technology laboratorium opracowujące nowoczesne rozwiązania dla transportu promująca rozwiązania mobility-as-a-service. Firma postała na bazie największej w krajach nordyckich i jak sama podkreśla najbardziej doświadczonej w dostarczaniu usług transportowych spółki.

IoT od Ericssona

Projekt jest prowadzony we współpracy z Ericsson Connected Urban Transport – otwartą platformą łączącą dane pochodzące z czujników pojazdu, analizującą dane na temat ruchu drogowego i wykrywającej znaki drogowe. System był już testowany w Holandii.

Aftenposten/Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły