InfrastrukturaKolejeWszystko

Klinowski: 12 mld zł PKP w błoto

Napięte harmonogramy,  opóźnienia wykonawców i roboty dodatkowe  to zagrożenia dla modernizacji infrastruktury pod  Pendolino – przyznają spółki PKP w wewnętrznym dokumencie cytowanym przez Gazetę Prawną. – Zakończenie instalacji systemu na całej linii łączącej Warszawę z Trójmiastem planowane jest w 2016 r. – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK w rozmowie z gazetą.

– Od 2016 r. Pendolino na 52 proc. trasy z Warszawy do Gdańska pojedzie z prędkościami od 170 do 200 km/h. W przypadku trasy do Katowic z takimi prędkościami będzie jeździł na 48 proc. trasy, natomiast do Krakowa na 34 proc. – wylicza Siemieniec.

Tynczasem specjalista komentujący dla Gazety Prawnej Marcel Klinowski ze Stowarzyszenia Republikanie przekonuje, że inwestycje Grupy PKP nie przyniosły oczekiwanego rezultatu. – – Wprowadzenie Pendolino na polskie tory kosztowało spółki z Grupy PKP w ciągu ostatnich 7 lat już ponad 12 mld zł. Efekty są dalekie od zamierzonych. Został osiągnięty jeden: w pociągach nie będzie tłoku. Bo ten przeniósł się na autostrady i drogi ekspresowe – mówi.

Źródło: Gazeta Prawna


Powiązane artykuły

Dywersji na kolei ciąg dalszy. Pociąg zatrzymał się w Puławach

Po niedzielnym zdarzeniu do kolejnego aktu dywersji doszło w poniedziałek, na tej samej trasie, tym razem w Puławach. Sabotażyści zarzucili...
Drogi do CPK foto: www.cpk.pl

Działka pod CPK do wymiany? Właściciel składa propozycję rządowi

Piotr Wielgomas, wiceprezes firmy Dawtona i właściciel działki, przez którą ma przebiegać linia Kolei Dużych Prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego,...
System e-TOLL na autostradzie, Fot. PAP/Roman Zawistowski

Rząd rozszerza sieć dróg płatnych. Firmy transportowe zapłacą więcej

Ministerstwo Finansów planuje rozszerzyć system e-TOLL o kolejne 645 kilometrów dróg oraz podnieść bazową stawkę opłat. Zmiany nie obejmą kierowców...

Udostępnij:

Facebook X X X