Alert

Chińczycy zbudują w Polsce fabrykę komponentów baterii litowo-jonowych

Jak poinformował portal Gramwzielone.pl, chiński producent komponentów baterii litowo-jonowych Capchem zamierza uruchomić produkcję we Wrocławiu.

Chińczycy zainwestują we wrocławską fabrykę w sumie 360 mln juanów, czyli ok. 200 mln zł. Z komunikatu przekazanego przez Capchem wiadomo, że tereny pod inwestycję zostaną przekazane w kolejnym kwartale, a po osiągnięciu pełnych mocy produkcyjnych wrocławska fabryka będzie generować rocznie około 100 mln zł zysku.

Produkcja ma szansę ruszyć za około 30 miesięcy, z czego 9 miesięcy zajmie uzyskanie pozwoleń, 12 miesięcy potrwa budowa, a na instalację urządzeń i testy przewidziano kolejnych 9 miesięcy. Według planów, produkcja ruszy w II kwartale 2020 r.

Capchem podaje, że we Wrocławiu zamierza wytwarzać docelowo 40 tys. ton elektrolitu do baterii litowo-jonowych, a także 5 tys. ton NMP oraz 5 tys. ton pasty przewodzącej.

Początkowo, po ukończeniu pierwszego etapu inwestycji, kosztem 200 mln juanów, chińska firma chce wytwarzać w Polsce 20 tys. ton elektrolitu do baterii litowo-jonowych w skali roku.

Na razie nie wiadomo, kto będzie odbiorcą produkowanych we Wrocławiu komponentów baterii.

Capchem posiada 4 fabryki i dodatkowo jest udziałowcem w kolejnych 3. Firma zatrudnia około tysiąca osób i jest notowana na giełdzie w Shenzen.

W ubiegłym roku chińska spółka odnotowała przychody rzędu 1,816 mld juanów, notując wzrost r/r o 14,25 proc. W obszarze wytwarzania składników baterii litowo-jonowych wygenerowano przychody rzędu 959 mln juanów, czyli o 12,1 proc. większe niż rok wcześniej. Ubiegłoroczny zysk netto Capchem wyniósł 280 mln juanów.

Wytwarzanie baterii litowo-jonowych wkrótce rozpocznie pod Wrocławiem LG Chem. Koreańczycy planują zainwestować w tym celu 436 mld wonów, czyli około 387 mln dolarów, a fabryka ma produkować ponad 100 tys. baterii rocznie, wyłącznie do samochodów elektrycznych o „wysokiej wydajności”, które będą mogły pokonywać dystans do 320 km na jednym ładowaniu.

Ostatnio, zainteresowanie budową swojej fabryki baterii w naszym kraju sygnalizował jeden z największych na świecie producentów – CATL, który potencjalnych lokalizacji swojej europejskiej fabryki szuka także w Niemczech i na Węgrzech.

Gramwzielone.pl


Powiązane artykuły

Legislacyjny Frankenstein

Na warszawskich salonach ktoś uznał, że polska gospodarka jest zbyt silna, a prawo zbyt logiczne — i tak powstał projekt...

Rolnicy na skraju wytrzymałości

Projekt UD213 (nowelizacja tzw. ustawy tytoniowej), który będzie procedowany 20 listopada na Stałym Komitecie Rady Ministrów, wzbudza poważne obawy środowiska...

Poznań to nie jest miasto dla przedszkolaków

Inwestycja w nowe przedszkole na poznańskim Grunwaldzie zamieniła się w wielomiesięczną batalię z Urzędem Miasta. Z jednej strony – determinacja...

Udostępnij:

Facebook X X X