icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

BP sięga po LNG ze Stanów Zjednoczonych

BP podpisało 20-letnią umowę z amerykańską spółką Venture Global Calcasieu Pass na zakup 2 mln ton LNG rocznie (ok. 2,75 mld m sześc.).

Jak wynika z dokumentu, na który powołuje się agencja TASS, brytyjski koncern zakontraktował paliwo na warunkach FOB (Free On Board) i rozpocznie zakupy. Jednym z przedsięwzięć, planowanych na 2022 rok, jest uruchomienie terminalu Cameron Parrish LNG w Zatoce Meksykańskiej. Gazoport ma umożliwić eksport do 10 mln ton LNG rocznie (ok. 13,8 mld m sześc.). Wcześniej, Venture Global Calcasieu podpisało umowy na dostawy LNG m.in. z Shellem, Edisonem czy portugalskim Galp. Warto również zaznaczyć, że spółka jest zaangażowana w budowę terminalu Plaquemines, który ma pozwolić na eksport na poziomie 20 mln ton LNG (ok. 27,6 mld m sześc.).

Według danych amerykańskiego Departamentu Energii na 2017 rok, eksport LNG wzrósł niemal czterokrotnie (do 54,9 mln m sześc. dziennie). Obecnie głównym terminalem eksportowym w Stanach Zjednoczonych jest Sabine Pass w Luizjanie, z którego paliwo trafia do 25. państw. Blisko 53% eksportowanego LNG trafia do Meksyku (20%), Korei Południowej (18%) i Chin (15 %).

W Stanach Zjednoczonych, oprócz Sabine Pass, funkcjonuje terminal Cove Point. W 2019 roku powinny zostać uruchomione cztery terminale (w Georgi, Luizjanie i dwa w Teksasie). To pozwoli na wzrost zdolności eksportowych USA (aż do 271 mln m sześc. dziennie).

TASS/Piotr Stępiński

BP podpisało 20-letnią umowę z amerykańską spółką Venture Global Calcasieu Pass na zakup 2 mln ton LNG rocznie (ok. 2,75 mld m sześc.).

Jak wynika z dokumentu, na który powołuje się agencja TASS, brytyjski koncern zakontraktował paliwo na warunkach FOB (Free On Board) i rozpocznie zakupy. Jednym z przedsięwzięć, planowanych na 2022 rok, jest uruchomienie terminalu Cameron Parrish LNG w Zatoce Meksykańskiej. Gazoport ma umożliwić eksport do 10 mln ton LNG rocznie (ok. 13,8 mld m sześc.). Wcześniej, Venture Global Calcasieu podpisało umowy na dostawy LNG m.in. z Shellem, Edisonem czy portugalskim Galp. Warto również zaznaczyć, że spółka jest zaangażowana w budowę terminalu Plaquemines, który ma pozwolić na eksport na poziomie 20 mln ton LNG (ok. 27,6 mld m sześc.).

Według danych amerykańskiego Departamentu Energii na 2017 rok, eksport LNG wzrósł niemal czterokrotnie (do 54,9 mln m sześc. dziennie). Obecnie głównym terminalem eksportowym w Stanach Zjednoczonych jest Sabine Pass w Luizjanie, z którego paliwo trafia do 25. państw. Blisko 53% eksportowanego LNG trafia do Meksyku (20%), Korei Południowej (18%) i Chin (15 %).

W Stanach Zjednoczonych, oprócz Sabine Pass, funkcjonuje terminal Cove Point. W 2019 roku powinny zostać uruchomione cztery terminale (w Georgi, Luizjanie i dwa w Teksasie). To pozwoli na wzrost zdolności eksportowych USA (aż do 271 mln m sześc. dziennie).

TASS/Piotr Stępiński

Najnowsze artykuły