icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Studenci polecą na Uniwersytet Stanforda. Wygrali nagrodę prezesa Enei

Pięć drużyn rywalizowało w wielkim finale o Nagrodę Prezesa Enei w trzeciej edycji konkursu „Modelowanie Rynku Energii”. Po wysłuchaniu finałowych prezentacji Komisja Konkursowa wybrała  najlepszych. Piotr Matuszak i Albert Trąpczyński z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu wyjadą na szkolenie organizowane na Uniwersytecie Stanforda w Stanach Zjednoczonych.

Konkurs, którego celem jest popularyzacja rynku energii i specyfiki branży w środowisku akademickim, przeznaczony był dla studentów IV i V roku studiów magisterskich oraz I roku studiów doktoranckich. Młodzi ludzie mieli za zadanie przedstawić praktyczne rozwiązanie problemu związanego z rynkiem energii oraz rynkiem węgla. Uczestnicy tegorocznej edycji „Modelowania Rynku Energii”, po raz pierwszy spotkali się na specjalnie dla nich zorganizowanych w Elektrowni Kozienice pięciodniowych warsztatach. Osiem drużyn pracowało nad swoimi pomysłami i modelami oraz finałową prezentacją pod czujnym okiem specjalistów z Grupy Enea. Dla studentów była to niepowtarzalna okazja do współpracy z doświadczonymi praktykami, którzy dzielili się swoją wiedzą i wtajemniczali w arkana rynku hurtowego i branży energetycznej. Po kwietniowych warsztatach do finału zakwalifikowało się pięć zespołów.

– Uczestnicy naszego konkursu to ambitni młodzi ludzie, którzy imponują solidną wiedzą, dobrą orientacją na rynku energii oraz entuzjazmem do dalszego osobistego rozwoju  – powiedział Mirosław Kowalik, prezes Enei. – Konkurs to dla nas możliwość poznania przyszłych ekspertów i menedżerów, którzy poświęcili wiele czasu na poznanie branży, przygotowanie prac oraz wykazali się kreatywnością. Dla studentów to szansa na dalszy rozwój, dobre referencje i okazja do zapoznania się z naszymi innowacyjnymi rozwiązaniami, na których opiera się codzienna praca w Grupie Enea. Zależy nam, by budować i rozwijać polskie pomysły i rozwiązania, a najlepsza ku temu droga wiedzie przez współpracę biznesu z nauką – dodał Mirosław Kowalik.

Patronat honorowy nad konkursem objęło Ministerstwo Energii. Finałowe prace, obok ekspertów z Grupy Enea i przedstawicieli uczelni wyższych, oceniał wiceminister energii Michał Kurtyka, który wygłosił też wykład „Perspektywy rozwoju rynku energii w Europie. Główne trendy i wyzwania”.

– To wielka przyjemność móc uczestniczyć w spotkaniu organizowanym przez Eneę, w którym udział bierze tak liczne grono młodych ludzi. Mam nadzieję, że ta interakcja świata nauki z biznesem, zaowocuje wśród studentów wyborem ciekawej ścieżki zawodowej – zwrócił się do uczestników finału Michał Kurtyka, wiceminister energii. – Sytuacja dzisiejszej branży energii jest wyjątkowa. My, energetycy obserwujemy, jak świat tego sektora ulega zmianie na naszych oczach. Impuls pochodzi z nowych technologii, takich jak m.in. elektromobilność – mówił w czasie wykładu Michał Kurtyka.

Finałowe prace dotyczyły m.in.: optymalizacji dostaw węgla do konsorcjum energetycznego, modelowania cen SPOT na rynku polskim z uwzględnieniem wpływy czynników systemowych, czy modelu optymalnego miksu energetycznego do 2040 r. uwzględniającego cel ograniczenia emisji dwutlenku węgla.

– Z roku na rok rośnie poziom prezentowanych prac. Oceniamy nie tylko wiedzę, ale również innowacyjne podejście i biznesowe możliwości implementacji proponowanych rozwiązań – podkreślił Dawid Klimczak, prezes Enei Trading. – Młodzi, utalentowani ludzie to także potencjalni kandydaci do pracy w naszej Grupie, którzy dzięki konkursowi i warsztatom w naszej elektrowni poszerzają wiedzę i zdobywają cenne doświadczenie, budując swoją pozycję eksperta rynku energii – dodał Dawid Klimczak.

Jury oceniało nie tylko poziom i jakość przeprowadzanych analiz, ale również formę ich prezentacji. Drugie miejsce zajął zespół z Politechniki Poznańskiej: Joanna Smarz i Adam Piński, zaś trzecie studenci z Politechniki Wrocławskiej: Michał Wesołowski i Kacper Ostrowski. Obie drużyny otrzymały nagrody pieniężne.

Partnerem strategicznym konkursu była Enea. Nad stroną merytoryczną czuwała Enea Trading – spółka z Grupy Enea, która posiada kompetencje w zakresie handlu energią elektryczną, gazem ziemnym, prawami majątkowymi, uprawnieniami do emisji CO2, węglem oraz biomasą. Enea Trading pozyskuje dla Grupy energię elektryczną oraz podstawowe paliwa produkcyjne, a także zarządza portfelami Enei, Enei Wytwarzanie i Enei Operator. Spółka opracowuje strategię działań biznesowych na hurtowym rynku energii. Dodatkowo pełni rolę Animatora Rynku na Towarowej Giełdzie Energii, jak również aktywnie działa na giełdach EEX oraz EPEX SPOT.

Enea

Pięć drużyn rywalizowało w wielkim finale o Nagrodę Prezesa Enei w trzeciej edycji konkursu „Modelowanie Rynku Energii”. Po wysłuchaniu finałowych prezentacji Komisja Konkursowa wybrała  najlepszych. Piotr Matuszak i Albert Trąpczyński z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu wyjadą na szkolenie organizowane na Uniwersytecie Stanforda w Stanach Zjednoczonych.

Konkurs, którego celem jest popularyzacja rynku energii i specyfiki branży w środowisku akademickim, przeznaczony był dla studentów IV i V roku studiów magisterskich oraz I roku studiów doktoranckich. Młodzi ludzie mieli za zadanie przedstawić praktyczne rozwiązanie problemu związanego z rynkiem energii oraz rynkiem węgla. Uczestnicy tegorocznej edycji „Modelowania Rynku Energii”, po raz pierwszy spotkali się na specjalnie dla nich zorganizowanych w Elektrowni Kozienice pięciodniowych warsztatach. Osiem drużyn pracowało nad swoimi pomysłami i modelami oraz finałową prezentacją pod czujnym okiem specjalistów z Grupy Enea. Dla studentów była to niepowtarzalna okazja do współpracy z doświadczonymi praktykami, którzy dzielili się swoją wiedzą i wtajemniczali w arkana rynku hurtowego i branży energetycznej. Po kwietniowych warsztatach do finału zakwalifikowało się pięć zespołów.

– Uczestnicy naszego konkursu to ambitni młodzi ludzie, którzy imponują solidną wiedzą, dobrą orientacją na rynku energii oraz entuzjazmem do dalszego osobistego rozwoju  – powiedział Mirosław Kowalik, prezes Enei. – Konkurs to dla nas możliwość poznania przyszłych ekspertów i menedżerów, którzy poświęcili wiele czasu na poznanie branży, przygotowanie prac oraz wykazali się kreatywnością. Dla studentów to szansa na dalszy rozwój, dobre referencje i okazja do zapoznania się z naszymi innowacyjnymi rozwiązaniami, na których opiera się codzienna praca w Grupie Enea. Zależy nam, by budować i rozwijać polskie pomysły i rozwiązania, a najlepsza ku temu droga wiedzie przez współpracę biznesu z nauką – dodał Mirosław Kowalik.

Patronat honorowy nad konkursem objęło Ministerstwo Energii. Finałowe prace, obok ekspertów z Grupy Enea i przedstawicieli uczelni wyższych, oceniał wiceminister energii Michał Kurtyka, który wygłosił też wykład „Perspektywy rozwoju rynku energii w Europie. Główne trendy i wyzwania”.

– To wielka przyjemność móc uczestniczyć w spotkaniu organizowanym przez Eneę, w którym udział bierze tak liczne grono młodych ludzi. Mam nadzieję, że ta interakcja świata nauki z biznesem, zaowocuje wśród studentów wyborem ciekawej ścieżki zawodowej – zwrócił się do uczestników finału Michał Kurtyka, wiceminister energii. – Sytuacja dzisiejszej branży energii jest wyjątkowa. My, energetycy obserwujemy, jak świat tego sektora ulega zmianie na naszych oczach. Impuls pochodzi z nowych technologii, takich jak m.in. elektromobilność – mówił w czasie wykładu Michał Kurtyka.

Finałowe prace dotyczyły m.in.: optymalizacji dostaw węgla do konsorcjum energetycznego, modelowania cen SPOT na rynku polskim z uwzględnieniem wpływy czynników systemowych, czy modelu optymalnego miksu energetycznego do 2040 r. uwzględniającego cel ograniczenia emisji dwutlenku węgla.

– Z roku na rok rośnie poziom prezentowanych prac. Oceniamy nie tylko wiedzę, ale również innowacyjne podejście i biznesowe możliwości implementacji proponowanych rozwiązań – podkreślił Dawid Klimczak, prezes Enei Trading. – Młodzi, utalentowani ludzie to także potencjalni kandydaci do pracy w naszej Grupie, którzy dzięki konkursowi i warsztatom w naszej elektrowni poszerzają wiedzę i zdobywają cenne doświadczenie, budując swoją pozycję eksperta rynku energii – dodał Dawid Klimczak.

Jury oceniało nie tylko poziom i jakość przeprowadzanych analiz, ale również formę ich prezentacji. Drugie miejsce zajął zespół z Politechniki Poznańskiej: Joanna Smarz i Adam Piński, zaś trzecie studenci z Politechniki Wrocławskiej: Michał Wesołowski i Kacper Ostrowski. Obie drużyny otrzymały nagrody pieniężne.

Partnerem strategicznym konkursu była Enea. Nad stroną merytoryczną czuwała Enea Trading – spółka z Grupy Enea, która posiada kompetencje w zakresie handlu energią elektryczną, gazem ziemnym, prawami majątkowymi, uprawnieniami do emisji CO2, węglem oraz biomasą. Enea Trading pozyskuje dla Grupy energię elektryczną oraz podstawowe paliwa produkcyjne, a także zarządza portfelami Enei, Enei Wytwarzanie i Enei Operator. Spółka opracowuje strategię działań biznesowych na hurtowym rynku energii. Dodatkowo pełni rolę Animatora Rynku na Towarowej Giełdzie Energii, jak również aktywnie działa na giełdach EEX oraz EPEX SPOT.

Enea

Najnowsze artykuły