Lotniska

Balcerzak: Kierunki bałkańskie dopiero czeka znaczny rozwój turystyki

KOMENTARZ

Tomasz Balcerzak

prezes zarządu Eurolot SA

Polska regionalna linia lotnicza Eurolot otwiera z początkiem sezonu zimowego 2014 nowe połączenia z Lotniska Chopina w Warszawie. Bombardiery Q400 w barwach Eurolotu będą operować od 26 października br. do Stuttgartu w Niemczech oraz do „bałkańskich” portów: Zagrzebia (Chorwacja), Kiszyniowa (Mołdawia) oraz od 27 października br. do Kluż-Napoki (Rumunia).

– Eurolot elastycznie i dynamicznie reaguje na nowe szanse, które pojawiają się na rynku lotniczym. Takie możliwości dają nam właśnie nowe trasy z Warszawy, które od sezonu zimowego znajdą się w ofercie naszych linii – mówi Tomasz Balcerzak, prezes zarządu Eurolot SA.

W jego przekonaniu niektóre z nich, zwłaszcza kierunki „bałkańskie”, określane są często jako niszowe, ale i „przyszłościowe”, które dopiero czeka znaczny rozwój usług turystycznych oraz ruchu pasażerskiego.

– Podobnie było dwa lata temu w przypadku uruchomienia wakacyjnych rejsów z Polski do Chorwacji, którą jako pierwszy polski przewoźnik „odkrywaliśmy” dla podróżnych – mówi dalej prezes Eurolotu. – Teraz te trasy są naszą mocną pozycją na mapie i wierzę, że nowe kierunki także spełnią oczekiwania pasażerów.

Ogromnym atutem Eurolotu mogą okazać się nowe tzw. „bałkańskie” kierunki czyli Zagrzeb, Kiszyniów i Kluż-Napoka. W powszechnej opinii przyjęło się, że są to niszowe regiony na rynku lotniczym, „nieodkryte” wcześniej przez innych przewoźników polskich, a z drugiej strony coraz chętniej odwiedzane przez podróżnych, zarówno turystycznych jak i biznesowych.


Powiązane artykuły

Samolot US Airways. Źródło: Flickr

Paraliż rządu federalnego. Jak najdłuższy shutdown wpływa na USA?

Najdłuższe w historii USA zamknięcie rządu federalnego trwa już szósty tydzień, przynosząc gospodarce straty sięgające nawet 30 miliardów dolarów tygodniowo....

Airbus liczy na pieniądze z SAFE. Co może zaoferować Polsce?

Proponując projekty kwalifikujące się do SAFE, takie jak samoloty transportowe A400M czy tankowce A330 MRTT, Airbus zachęca kraje europejskie do...
Przedstawiciele brytyjskiego startupu OXCCU. Fot. Orlen

Orlen inwestuje w paliwo lotnicze. Wykorzysta pomysł Brytyjczyków

Orlen VC, korporacyjny fundusz inwestycyjny Grupy, zainwestował w technologię syntetycznego paliwa lotniczego (e-SAF). Do jego produkcji wykorzysta zeroemisyjny wodór i...

Udostępnij:

Facebook X X X