icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Komorek: Jest duży potencjał w rozwoju siatki połączeń wewnątrz Polski

Ryanair, czołowy lotniczy przewoźnik niskokosztowy, zwiększy udział w polskim rynku lotniczym. Będzie to efektem wzrostu liczby pasażerów – podała agencja ISB News. 

– Osiągniemy liczbę ok. 7 mln pasażerów w skali roku, czyli 28-30% udziału w polskim rynku. W ubiegłym roku mieliśmy ok 26-procentowy udział – powiedział Juliusz Komorek, dyrektor ds. prawnych i regulacyjnych Ryanair podczas spotkania z dziennikarzami.

Według przedstawicieli przewoźnika, Polska jest jednym z priorytetowych krajów dla Ryanair, z dużym potencjałem także dla rozwoju połączeń wewnątrzkrajowych, jednak plany ich rozszerzenia na kolejne lotniska na razie są ograniczone względami flotowymi.

– Jest duży potencjał w rozwoju siatki połączeń wewnątrz Polski – mówił dalej Juliusz Komorek. – Np. Gdańsk powinien posiadać połączenia ze wszystkimi głównymi miastami Polski południowej, a Kraków z miastami na północy. Z cyklu zakupu samolotów wynika jednak, że Ryanair będzie mógł znacząco zwiększyć liczbę wewnątrzkrajowych połączeń od przełomu 2015 i 2016 roku.

Komorek dodał, że we wcześniejszym okresie również można spodziewać się poszerzania oferty, jednak na mniejszą skalę. Obecnie Ryanair lata w Polsce z Warszawy-Modlin do Gdańska i Wrocławia oraz z Gdańska do Krakowa i Wrocławia.

Ryanair obsługuje ponad 1600 lotów dziennie na 1600 trasach, z 57 baz i łączącą 180 lotnisk w 29 krajach. Posiada największą w Europie flotę Boeingów 737-800 liczącą w tej chwili 303 maszyny.

Ryanair, czołowy lotniczy przewoźnik niskokosztowy, zwiększy udział w polskim rynku lotniczym. Będzie to efektem wzrostu liczby pasażerów – podała agencja ISB News. 

– Osiągniemy liczbę ok. 7 mln pasażerów w skali roku, czyli 28-30% udziału w polskim rynku. W ubiegłym roku mieliśmy ok 26-procentowy udział – powiedział Juliusz Komorek, dyrektor ds. prawnych i regulacyjnych Ryanair podczas spotkania z dziennikarzami.

Według przedstawicieli przewoźnika, Polska jest jednym z priorytetowych krajów dla Ryanair, z dużym potencjałem także dla rozwoju połączeń wewnątrzkrajowych, jednak plany ich rozszerzenia na kolejne lotniska na razie są ograniczone względami flotowymi.

– Jest duży potencjał w rozwoju siatki połączeń wewnątrz Polski – mówił dalej Juliusz Komorek. – Np. Gdańsk powinien posiadać połączenia ze wszystkimi głównymi miastami Polski południowej, a Kraków z miastami na północy. Z cyklu zakupu samolotów wynika jednak, że Ryanair będzie mógł znacząco zwiększyć liczbę wewnątrzkrajowych połączeń od przełomu 2015 i 2016 roku.

Komorek dodał, że we wcześniejszym okresie również można spodziewać się poszerzania oferty, jednak na mniejszą skalę. Obecnie Ryanair lata w Polsce z Warszawy-Modlin do Gdańska i Wrocławia oraz z Gdańska do Krakowa i Wrocławia.

Ryanair obsługuje ponad 1600 lotów dziennie na 1600 trasach, z 57 baz i łączącą 180 lotnisk w 29 krajach. Posiada największą w Europie flotę Boeingów 737-800 liczącą w tej chwili 303 maszyny.

Najnowsze artykuły