icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Jakubowski: Terminal LNG w Świnoujściu zostanie rozbudowany

Prezes spółki Polskie LNG Paweł Jakubowski wystąpił w programie #RZECZoBIZNESIE. W udzielonym tam wywiadzie opowiedział o planach rozbudowy terminala LNG w Świnoujściu.

Terminal LNG w Świnoujściu obecnie ma przepustowość 5 mld m sześc., a właśnie wydano zgodę na powiększenie go do 7,5 mld m sześc. Ma to nastąpić do 2022 roku – jest to ważna data, ponieważ wtedy wygasa długoterminowy kontrakt na dostawy gazu z Rosji.

Program rozbudowy zakłada również budowę drugiego nabrzeża: – Na tym nadbrzeżu chcielibyśmy rozładowywać także mniejsze jednostki, bardziej typowe na rynku. Nadbrzeże miałoby również służyć do przeładunku LNG. Chcemy nie tylko odbierać gaz z mniejszych jednostek, ale także je załadowywać – powiedział Jakubowski w programie #RZECZoBIZNESIE.

Nowe możliwości ma też dać usługa przeładunku LNG na cysterny i kolej. – W niespełna 2 lata przeładowaliśmy prawie 2800 autocystern, co stawia nas na podium z wiodącymi europejskimi terminalami – tłumaczył Jakubowski.

Energianews.rp.pl

Prezes spółki Polskie LNG Paweł Jakubowski wystąpił w programie #RZECZoBIZNESIE. W udzielonym tam wywiadzie opowiedział o planach rozbudowy terminala LNG w Świnoujściu.

Terminal LNG w Świnoujściu obecnie ma przepustowość 5 mld m sześc., a właśnie wydano zgodę na powiększenie go do 7,5 mld m sześc. Ma to nastąpić do 2022 roku – jest to ważna data, ponieważ wtedy wygasa długoterminowy kontrakt na dostawy gazu z Rosji.

Program rozbudowy zakłada również budowę drugiego nabrzeża: – Na tym nadbrzeżu chcielibyśmy rozładowywać także mniejsze jednostki, bardziej typowe na rynku. Nadbrzeże miałoby również służyć do przeładunku LNG. Chcemy nie tylko odbierać gaz z mniejszych jednostek, ale także je załadowywać – powiedział Jakubowski w programie #RZECZoBIZNESIE.

Nowe możliwości ma też dać usługa przeładunku LNG na cysterny i kolej. – W niespełna 2 lata przeładowaliśmy prawie 2800 autocystern, co stawia nas na podium z wiodącymi europejskimi terminalami – tłumaczył Jakubowski.

Energianews.rp.pl

Najnowsze artykuły