icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Silnik elektryczny napędzi Lamborghini?

Podczas zorganizowanej niedawno konferencji innowacyjnych technologii EmTech na politechnice MIT w Cambridge MA, włoska stajnia Lamborghini zaprezentowała koncepcję nowego elektrycznego supersamochodu. Być może stoimy u progu rewolucji w dziedzinie samochodów sportowych i elektrycznych, gdyż nowa idea magazynowania energii stoi w kontrze do akumulatorów litowo-jonowych i proponuje jeszcze bardziej imponujące osiągi.

Koncepcja Terzo Millennio (Trzecie Millenium) powstała we współpracy Lamborghini oraz MIT. Szczególny nacisk położony został na pięć oddzielnych dziedzin: magazynowanie energii, materiały, napęd, sylwetka oraz emocje. Standardowe baterie poszły w odstawkę, a rolę magazynów mają pełnić superkondesatory. Potrafią one osiągać znacznie większe moce chwilowe podczas ładowania i rozładowania oraz wytrzymują więcej cykli pracy niż akumulatory. Dodatkowo ich pojemność jest znacznie większa niż tradycyjnych kondensatorów. Włoski producent sięgał już wcześniej po superkondesatory, które zasilały system stop-start w modelu Aventador.

Napęd zapewnią cztery niezależne silniki elektryczne (po jednym na każde koło) i w pełni wbudowane w przestrzeń koła. Pozwala to na pełną swobodę w kreowaniu linii i sylwetki supersamochodu. Materiałem, z którego zbudowana będzie karoseria jest włókno karbonowe, jednakże ma ono spełniać rolę nie tylko konstrukcyjną. Konstruktorzy pracują nad tym, aby materiał mógł przechowywać ładunki elektryczne, czyli w istocie pełnić rolę kondensatora. Karoseria Terzo Millennio będzie zatem jednocześnie magazynem energii. Technologia ta pozwoli na monitorowanie struktury materiału i natychmiastowe wykrywanie ewentualnych uszkodzeń.

Futurism.com/Stanisław Jagielski

 

Podczas zorganizowanej niedawno konferencji innowacyjnych technologii EmTech na politechnice MIT w Cambridge MA, włoska stajnia Lamborghini zaprezentowała koncepcję nowego elektrycznego supersamochodu. Być może stoimy u progu rewolucji w dziedzinie samochodów sportowych i elektrycznych, gdyż nowa idea magazynowania energii stoi w kontrze do akumulatorów litowo-jonowych i proponuje jeszcze bardziej imponujące osiągi.

Koncepcja Terzo Millennio (Trzecie Millenium) powstała we współpracy Lamborghini oraz MIT. Szczególny nacisk położony został na pięć oddzielnych dziedzin: magazynowanie energii, materiały, napęd, sylwetka oraz emocje. Standardowe baterie poszły w odstawkę, a rolę magazynów mają pełnić superkondesatory. Potrafią one osiągać znacznie większe moce chwilowe podczas ładowania i rozładowania oraz wytrzymują więcej cykli pracy niż akumulatory. Dodatkowo ich pojemność jest znacznie większa niż tradycyjnych kondensatorów. Włoski producent sięgał już wcześniej po superkondesatory, które zasilały system stop-start w modelu Aventador.

Napęd zapewnią cztery niezależne silniki elektryczne (po jednym na każde koło) i w pełni wbudowane w przestrzeń koła. Pozwala to na pełną swobodę w kreowaniu linii i sylwetki supersamochodu. Materiałem, z którego zbudowana będzie karoseria jest włókno karbonowe, jednakże ma ono spełniać rolę nie tylko konstrukcyjną. Konstruktorzy pracują nad tym, aby materiał mógł przechowywać ładunki elektryczne, czyli w istocie pełnić rolę kondensatora. Karoseria Terzo Millennio będzie zatem jednocześnie magazynem energii. Technologia ta pozwoli na monitorowanie struktury materiału i natychmiastowe wykrywanie ewentualnych uszkodzeń.

Futurism.com/Stanisław Jagielski

 

Najnowsze artykuły