LotniskaWszystko

Mikosz: Osiągnięcie progu rentowności firmy PLL LOT to wyłącznie jej działania

Polskie Linie Lotnicze LOT poprawiają swoją sytuację finansową. Po 8 miesiącach tego roku są na plusie, czyli osiągnęły dodatni wynik na działalności podstawowej. Jest to zgodne z założeniami Planu Restrukturyzacji. Oznacza to, że po latach strat spółka zarabia
na działalności podstawowej, czyli na lataniu.

– W porównaniu do analogicznego okresu 2013 r. osiągnęliśmy wynik o około 100 mln zł lepszy. Konsekwentnie realizujemy nasze założenia i podtrzymujemy roczną prognozę finansową – komentuje prezes zarządu PLL LOT, Sebastian Mikosz.

Zgodnie z Planem Restrukturyzacji, który zaakceptowała Komisja Europejska, firma prezesa Sebastiana Mikosza ma osiągnąć w 2014 r. zysk na działalności podstawowej na poziomie mniej więcej 70 mln zł.

– Firma ponosi kolosalny wysiłek, aby skutecznie się zrestrukturyzować – mówi dalej Sebastian Mikosz. – Poprawa naszej efektywności jest widoczna w każdym elemencie działalności, co doceniają zarówno nasi pasażerowie jak i partnerzy biznesowi.

Zdaniem prezesa PLL LOT osiągnięcie progu rentowności to wyłącznie działania spółki.

– W tym roku nie pomagają nam żadne czynniki rynkowe – typu ceny paliwa lotniczego czy kursy walutowe, co w niewielkim stopniu miało miejsce w roku ubiegłym – mówi Sebastian Mikosz. – W związku z poprawiającą się sytuacją LOT w dalszym ciągu finansuje trudny proces restrukturyzacji wyłącznie z własnych środków. Co najmniej do końca września nie wystąpi więc o drugą transzę pomocy publicznej, mimo, że zgodnie z Planem powinien to zrobić w sierpniu ubiegłego roku. Wiadomo również, że wysokość drugiej transzy będzie ostatecznie niższa od zakładanej.

Źródło: PLL LOT


Powiązane artykuły

Samolot US Airways. Źródło: Flickr

Paraliż rządu federalnego. Jak najdłuższy shutdown wpływa na USA?

Najdłuższe w historii USA zamknięcie rządu federalnego trwa już szósty tydzień, przynosząc gospodarce straty sięgające nawet 30 miliardów dolarów tygodniowo....

Airbus liczy na pieniądze z SAFE. Co może zaoferować Polsce?

Proponując projekty kwalifikujące się do SAFE, takie jak samoloty transportowe A400M czy tankowce A330 MRTT, Airbus zachęca kraje europejskie do...
Przedstawiciele brytyjskiego startupu OXCCU. Fot. Orlen

Orlen inwestuje w paliwo lotnicze. Wykorzysta pomysł Brytyjczyków

Orlen VC, korporacyjny fundusz inwestycyjny Grupy, zainwestował w technologię syntetycznego paliwa lotniczego (e-SAF). Do jego produkcji wykorzysta zeroemisyjny wodór i...

Udostępnij:

Facebook X X X