icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Elektryczne autobusy Volvo z Wrocławia pojadą do Szwecji

Firmy transportowe Bivab i Uddevalla Omnibus zamówiły cztery autobusy elektryczne dla miasta Uddevalla w zachodniej Szwecji. Autobusy zostaną wyprodukowane w fabryce Volvo we Wrocławiu.

Elektryczne autobusy Volvo 7900 na ulicach Udevalli mają się pojawią się latem przyszłego roku i mają być dostarczone formie kompletnego rozwiązania „pod klucz”, Volvo ma zadbać też o serwis i konserwację zarówno pojazdów, jak i ich akumulatorów po stałych miesięcznych kosztach.

Zamówione elektryczne autobusy posiadają akumulatory o pojemności 200 kWh, które będą ładowane w zajezdni za pomocą kabli CCS. Pojazdy są też wyposażone w umieszczone na dachu pantografy, służące do szybkiego ładowania w przyszłości na zaplanowanych trasach. Zużycie energii przez elektryczny autobus Volvo jest o około 80 procent niższe niż w przypadku autobusu z silnikiem wysokoprężnym. Elementem wyposażenia autobusów będą m.in. gniazda USB, co umożliwi pasażerom ładowanie telefonów komórkowych i innych urządzeń podczas jazdy.

Volvo sprzedało do tej pory autobusy całkowicie elektryczne w Szwecji, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu, Holandii, Norwegii i Polsce. W czerwcu firma otrzymała zamówienie na 30 autobusów elektrycznych od firmy GS Buss i Urzędu Transportu Publicznego Västtrafik w Göteborgu, które było jak dotąd największym zamówieniem na autobusy elektryczne w Szwecji.

CIRE.pl

Firmy transportowe Bivab i Uddevalla Omnibus zamówiły cztery autobusy elektryczne dla miasta Uddevalla w zachodniej Szwecji. Autobusy zostaną wyprodukowane w fabryce Volvo we Wrocławiu.

Elektryczne autobusy Volvo 7900 na ulicach Udevalli mają się pojawią się latem przyszłego roku i mają być dostarczone formie kompletnego rozwiązania „pod klucz”, Volvo ma zadbać też o serwis i konserwację zarówno pojazdów, jak i ich akumulatorów po stałych miesięcznych kosztach.

Zamówione elektryczne autobusy posiadają akumulatory o pojemności 200 kWh, które będą ładowane w zajezdni za pomocą kabli CCS. Pojazdy są też wyposażone w umieszczone na dachu pantografy, służące do szybkiego ładowania w przyszłości na zaplanowanych trasach. Zużycie energii przez elektryczny autobus Volvo jest o około 80 procent niższe niż w przypadku autobusu z silnikiem wysokoprężnym. Elementem wyposażenia autobusów będą m.in. gniazda USB, co umożliwi pasażerom ładowanie telefonów komórkowych i innych urządzeń podczas jazdy.

Volvo sprzedało do tej pory autobusy całkowicie elektryczne w Szwecji, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu, Holandii, Norwegii i Polsce. W czerwcu firma otrzymała zamówienie na 30 autobusów elektrycznych od firmy GS Buss i Urzędu Transportu Publicznego Västtrafik w Göteborgu, które było jak dotąd największym zamówieniem na autobusy elektryczne w Szwecji.

CIRE.pl

Najnowsze artykuły