icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Volkswagen chce rzucić wyzwanie Tesli

Volkswagen zamierza sprzedawać samochody elektryczne za mniej niż 20 000 euro. Chce w ten sposób chronić miejsca pracy w Niemczech i rzucić wyzwanie amerykańskiej Tesli.

Źródła Reutera przekonują, że Volkswagen oraz inni producenci samochodem mają trudności z dostosowaniem się do przepisów dotyczących emisji wprowadzonych po wybuch afery dieselgate. W ubiegłym miesiącu dyrektor wykonawczy VW Herbert Diess stwierdził, że niemiecki przemysł motoryzacyjny stoi na progu ,,wyginięcia”.

Zdaniem rozmówców agencji plany dotyczące samochodu elektrycznego VW (MEB entry) mają zostać omówione w trakcie zaplanowanego na 16 listopada posiedzenia rady nadzorczej. W grę miałaby wchodzić produkcja na poziomie 200 tys. aut rocznie. Jest również możliwe, że inny model elektryka VW I.D. Areo miałby być produkowany w fabryce, w której obecnie powstają modele Passata.

Koncern z Wolfsburga odmówił komentarza w sprawie. Jednak według źródeł Reutera VW zamierza rozmawiać o współpracy z producentem baterii SK Innovation, a także z dotychczasowym rywalem koncernem Ford.

Zmiana strategii Volkswagena następuje w momencie gdy kolejne niemieckie miasta wprowadzają zakazy poruszania się pojazdów z silnikiem diesla. Zmusza to producentów do szukania nowych sposobów na uchronienie 600 tys. miejsc pracy w przemyśle, z których 430 tys. osób pracuje na rzecz koncernów motoryzacyjnych i ich dostawców.

Reuters/Piotr Stępiński

Volkswagen zamierza sprzedawać samochody elektryczne za mniej niż 20 000 euro. Chce w ten sposób chronić miejsca pracy w Niemczech i rzucić wyzwanie amerykańskiej Tesli.

Źródła Reutera przekonują, że Volkswagen oraz inni producenci samochodem mają trudności z dostosowaniem się do przepisów dotyczących emisji wprowadzonych po wybuch afery dieselgate. W ubiegłym miesiącu dyrektor wykonawczy VW Herbert Diess stwierdził, że niemiecki przemysł motoryzacyjny stoi na progu ,,wyginięcia”.

Zdaniem rozmówców agencji plany dotyczące samochodu elektrycznego VW (MEB entry) mają zostać omówione w trakcie zaplanowanego na 16 listopada posiedzenia rady nadzorczej. W grę miałaby wchodzić produkcja na poziomie 200 tys. aut rocznie. Jest również możliwe, że inny model elektryka VW I.D. Areo miałby być produkowany w fabryce, w której obecnie powstają modele Passata.

Koncern z Wolfsburga odmówił komentarza w sprawie. Jednak według źródeł Reutera VW zamierza rozmawiać o współpracy z producentem baterii SK Innovation, a także z dotychczasowym rywalem koncernem Ford.

Zmiana strategii Volkswagena następuje w momencie gdy kolejne niemieckie miasta wprowadzają zakazy poruszania się pojazdów z silnikiem diesla. Zmusza to producentów do szukania nowych sposobów na uchronienie 600 tys. miejsc pracy w przemyśle, z których 430 tys. osób pracuje na rzecz koncernów motoryzacyjnych i ich dostawców.

Reuters/Piotr Stępiński

Najnowsze artykuły