W pierwszym półroczu 2014 roku spółka PKP Cargo zainwestowała w tabor 241 mln zł, o 106 mln zł więcej niż rok wcześniej. Firma kupuje nowoczesne platformy intermodalne, modernizuje lokomotywy obniżając koszty eksploatacji oraz przygotowuje dodatkowe węglarki na szczyt przewozowy.
– Wzmacniamy PKP Cargo inwestycjami w tabor. Kwota, którą na to przeznaczyliśmy tylko w pierwszym półroczu, mogłaby posłużyć budowie floty średniej wielkości przewoźnika kolejowego w Polsce – komentuje Adam Purwin, prezes zarządu PKP Cargo.
Adam Purwin dodaje, że wraz z szeroko zakrojoną akcją zatrudniania maszynistów, inwestycje są fundamentem rozwoju PKP Cargo na kolejne kwartały.
– Nowe platformy intermodalne, zmodernizowane lokomotywy, wyremontowane węglarki – to wszystko czyni ofertę PKP Cargo jeszcze bardziej konkurencyjną – dodaje prezes Adam Purwin.
Podkreśla, że chodzi o konkurencyjność szczególnie w strategicznie ważnych obszarach działalności jego firmy.
– Największą pozycją inwestycyjną polskiego przewoźnika pierwszym półroczu było powiększenie parku taborowego o 100 uniwersalnych 80-stopowych platform do przewozu kontenerów. Podpisany jesienią 2013 r. kontrakt na łącznie 330 wagonów opiewa na 117 mln zł, z czego prawie 30 mln zł spółka pozyskała ze środków unijnych – dodaje.
Źródło: PKP Cargo