POWER to nowy projekt TAURON i Ministerstwa Edukacji Narodowej stanowiący milowy krok w rozwiązaniu problemów rynku pracy w sektorze energetycznym. Projekt kładąc nacisk na kształcenie zawodowe, ma na celu zasypanie luki kompetencyjnej i pokoleniowej.
Innowacyjny model kształcenia powstanie w efekcie współpracy całego otoczenia biznesowego i społecznego Grupy TAURON. W projekt włączyło się blisko sto szkół i centrów kształcenia zawodowego z branży elektroenergetycznej z całej Polski, sieć pracodawców, a także zespół doradców zawodowych posiadających wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu programów oświatowych związanych ze szkolnictwem zawodowym. Wypracowane rozwiązania będą odpowiedzią na współczesne potrzeby tak sektora energetycznego, jak i uczniów i szkół.
Zaangażowanie w działania POWER pozwolą Grupie TAURON mieć realny wpływ na proces kształcenia praktycznego w określonych zawodach oraz kreować, już na poziomie szkoły średniej, kompetencje niezbędne dla podjęcia pracy w tzw. energetyce jutra – mówi Filip Grzegorczyk, prezes zarządu TAURON Polska Energia – Od kilku lat podejmujemy szereg inicjatyw mających na celu wypracowanie optymalnego modelu współpracy pomiędzy szkolnictwem a przemysłem, odpowiadającego potrzebom sektora energetycznego i zapewniającego pełne wy korzystanie potencjału tkwiącego w polskim systemie edukacji –dodaje.
Realizacja projektu POWER została zainaugurowana w Krakowie podczas seminarium oraz warsztatów, które pozwoliły m.in. na wypracowanie nowych pomysłów w obszarze realizacji praktycznej nauki zawodu. Model kształcenia wraz z treściami nauczenia do realizacji w rzeczywistych warunkach pracy ma zostać opracowany do końca grudnia br.
W szeroki program działań prowadzonych przez TAURON w ramach zarządzania wiekiem i wiedzą wpisuje się także współpraca ze środowiskiem naukowym i akademickim. Obecnie działania edukacyjno-badawcze prowadzone są z dwunastoma uczelniami wyższymi m.in. z Politechniką Śląską, Akademią Górniczo-Hutniczą, Uniwersytetem Jagiellońskim, Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu, Politechniką Opolską czy Politechniką Warszawską.
Kolejnym z działań podejmowanych przez TAURON we współpracy z otoczeniem edukacyjno-akademickim oraz mających na celu zapobieganie luce pokoleniowej jest tworzenie klas patronackich. Grupa oferuje ich uczniom przede wszystkim naukę zawodu w rzeczywistym środowisku pracy poprzez organizację zajęć praktycznych i staży zawodowych oraz dopasowane do potrzeb rynku procesy dydaktyczne.
Zarówno udział w programie POWER, jak i tworzenie klas patronackich wpisują się politykę Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącą podnoszenia jakości i efektywności kształcenia zawodowego na potrzeby branży elektryczno-energetycznej oraz dostosowywania go do wyzwań rozwojowych i potrzeb rynku pracy.
Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) dla Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach działania 2.15 Kształcenie i szkolenie zawodowe dostosowane do potrzeb zmieniającej się gospodarki.
Tauron