icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKN Orlen pobił rekord sprzedaży paliw

Jeszcze przed zakończeniem roku, PKN ORLEN po raz pierwszy w historii osiągnął sprzedaż paliw w całej sieci w Polsce, Czechach, Niemczech i Litwie na poziomie 11 mld litrów. Taki wolumen wystarczyłby na zatankowanie co piątego auta na świecie. Oznacza to, że oferta paliwowa spółki cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów – informuje Orlen.

Jednym z naszych priorytetów w obszarze Detalu jest wzrost wolumenów sprzedaży, w tym oczywiście paliw. Dlatego z wyprzedzeniem reagujemy na zmieniające się oczekiwania klientów. To co nas wyróżnia na konkurencyjnym rynku to wysoka jakość produktów i usług. I to procentuje. Inwestujemy w rozwój sieci, wdrażamy nowatorskie rozwiązania w zakresie obsługi i poszerzamy ofertę o innowacyjne paliwa. Wzrost wolumenów sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku świadczy o słuszności przyjętych przez nas kierunków – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen.

Nowe paliwa na stacjach Orlen w całej Polsce wprowadzone zostały już w kwietniu br. Wtedy do dyspozycji klientów oddane zostały innowacyjne paliwa EFECTA 95 i EFECTA Diesel. Ich lepsze właściwości czyszczące i redukcja emisji zostały potwierdzone w rygorystycznych testach niezależnych instytucji – SGS i Bosmal. W ramach wykonanych badań potwierdzono również skalę redukcji emisji możliwą do uzyskania dzięki stosowaniu paliw EFECTA.

PKN Orlen sukcesywnie odnotowuje rekordowe wyniki w segmencie sprzedaży detalicznej. Tylko po 3 kwartałach br. PKN Orlen odnotował 20%(r/r) wzrost EBITDA LIFO segmentu detalicznego. Natomiast w III kwartale br. udało się osiągnąć historyczny rezultat EBITDA LIFO na poziomie 723 mln zł. Sprzedaż w tym obszarze realizowana jest z wykorzystaniem blisko 2800 nowoczesnych i stacji paliw w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W odpowiedzi na oczekiwania klientów, PKN Orlen na bieżąco wdraża nowe usługi i produkty zarówno w zakresie paliw, jak i sprzedaży pozapaliwowej czy jakości obsługi.

PKN Orlen konsekwentnie pracuje także nad innowacyjnymi rozwiązaniami mającymi na celu dalszą poprawę jakości obsługi na swoich obiektach. Rozpoczęte w 2016 r. prace nad nowym modułem płatniczym zaowocowały uruchomieniem w październiku br. uruchomieniem Orlen Pay w aplikacji mobilnej Orlen Mobile. Dzięki niej kierowcy mogą płacić za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze. To rozwiązanie realnie skraca czas obsługi w przypadku płatności za paliwo i stanowi udogodnienie dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową czy też rodziców podróżujących z małymi dziećmi. Także w październiku br. oddana do użytku została najnowocześniejsza stacja w całej Europie – Orlen Drive. Rozwiązanie w formacie drive through pozwala zatankować, zamówić produkty gastronomiczne oraz zapłacić za wszystkie usługi bez konieczności wysiadania z samochodu.

PKN Orlen

Jeszcze przed zakończeniem roku, PKN ORLEN po raz pierwszy w historii osiągnął sprzedaż paliw w całej sieci w Polsce, Czechach, Niemczech i Litwie na poziomie 11 mld litrów. Taki wolumen wystarczyłby na zatankowanie co piątego auta na świecie. Oznacza to, że oferta paliwowa spółki cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów – informuje Orlen.

Jednym z naszych priorytetów w obszarze Detalu jest wzrost wolumenów sprzedaży, w tym oczywiście paliw. Dlatego z wyprzedzeniem reagujemy na zmieniające się oczekiwania klientów. To co nas wyróżnia na konkurencyjnym rynku to wysoka jakość produktów i usług. I to procentuje. Inwestujemy w rozwój sieci, wdrażamy nowatorskie rozwiązania w zakresie obsługi i poszerzamy ofertę o innowacyjne paliwa. Wzrost wolumenów sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku świadczy o słuszności przyjętych przez nas kierunków – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen.

Nowe paliwa na stacjach Orlen w całej Polsce wprowadzone zostały już w kwietniu br. Wtedy do dyspozycji klientów oddane zostały innowacyjne paliwa EFECTA 95 i EFECTA Diesel. Ich lepsze właściwości czyszczące i redukcja emisji zostały potwierdzone w rygorystycznych testach niezależnych instytucji – SGS i Bosmal. W ramach wykonanych badań potwierdzono również skalę redukcji emisji możliwą do uzyskania dzięki stosowaniu paliw EFECTA.

PKN Orlen sukcesywnie odnotowuje rekordowe wyniki w segmencie sprzedaży detalicznej. Tylko po 3 kwartałach br. PKN Orlen odnotował 20%(r/r) wzrost EBITDA LIFO segmentu detalicznego. Natomiast w III kwartale br. udało się osiągnąć historyczny rezultat EBITDA LIFO na poziomie 723 mln zł. Sprzedaż w tym obszarze realizowana jest z wykorzystaniem blisko 2800 nowoczesnych i stacji paliw w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W odpowiedzi na oczekiwania klientów, PKN Orlen na bieżąco wdraża nowe usługi i produkty zarówno w zakresie paliw, jak i sprzedaży pozapaliwowej czy jakości obsługi.

PKN Orlen konsekwentnie pracuje także nad innowacyjnymi rozwiązaniami mającymi na celu dalszą poprawę jakości obsługi na swoich obiektach. Rozpoczęte w 2016 r. prace nad nowym modułem płatniczym zaowocowały uruchomieniem w październiku br. uruchomieniem Orlen Pay w aplikacji mobilnej Orlen Mobile. Dzięki niej kierowcy mogą płacić za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze. To rozwiązanie realnie skraca czas obsługi w przypadku płatności za paliwo i stanowi udogodnienie dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową czy też rodziców podróżujących z małymi dziećmi. Także w październiku br. oddana do użytku została najnowocześniejsza stacja w całej Europie – Orlen Drive. Rozwiązanie w formacie drive through pozwala zatankować, zamówić produkty gastronomiczne oraz zapłacić za wszystkie usługi bez konieczności wysiadania z samochodu.

PKN Orlen

Najnowsze artykuły