InfrastrukturaKolejeWszystko

Aleksandrzak: Przewozy pasażerskie powinni przejąć marszałkowie województw i utworzyć własne spółki wojewódzkie

W wypowiedzi dla Rynku Kolejowego wiceminister infrastruktury Zbigniew Klepacki, przedstawił trzy scenariusze rozwiązania problemów spółki Przewozy Regionalne: podział na mniejsze spółki, upadłość, bądź znalezienie inwestora strategicznego, który przeprowadziłby restrukturyzację spółki. Wiceminister popiera to ostatnie rozwiązanie.

– Utworzenie spółki Przewozy Regionalne po jej wyjściu z Grupy PKP SA, a następnie utworzenie pasażerskich spółek przewozowych w kilku kolejnych województwach, spowodowało, że PR nie są w stanie się utrzymać – uważa w rozmowie z naszym portalem pos. Leszek Aleksandrzak (SLD), wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury.

W jego przekonaniu ktoś powinien pójść po rozum do głowy i zastanowić się nad jednym: chcemy mieć jedną, dużą spółkę Przewozy Regionalne, działającą w całym kraju czy spółki działające w poszczególnych województwach nadzorowane przez miejscowe samorządy.

– Do jakiegoś z tych wariantów trzeba się przymierzyć – mówi dalej pos. Leszek Aleksandrzak. – Nie da się bowiem utrzymać na tej samej linii funkcjonowania kilku przewoźników (dodajmy jeszcze konkurencję w postaci TLK czy Intercity). Tego jest za dużo. Tworzenie kolejnych spółek nic nie da.

Zdaniem wiceprzewodniczącego sejmowej komisji infrastruktury przewozy pasażerskie powinni przejąć marszałkowie województw i utworzyć własne spółki wojewódzkie.

– Może od strony prawnej nie będzie proste podzielić obecną spółkę Przewozy Regionalne na kilkanaście spółek, działających w poszczególnych województwach. Ale od tego są zarządy województw, posiadające fachowców dobrze opłacanych z pieniędzy podatników, by tę sprawę właściwie i sprawnie załatwić – kończy poseł.


Powiązane artykuły

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...
Morska farma wiatrowa Anholt/Dania. Fot. BiznesAlert.pl/Bartłomiej Sawicki

Dania chce więcej morskich wiatraków. Podwoi moc offshore

19 maja rząd Danii ogłosił wdrożenie pomocy w wysokości 7,7 miliarda euro na wsparcie rozwoju morskiej energii wiatrowej. Ma to...

Udostępnij:

Facebook X X X