icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Venture Global LNG chce do jutra otrzymać zgodę na budowę terminala Calcasieu Pass

Firma Venture Global LNG zaapelowała do amerykańskich regulatorów energetyki, by do jutra zatwierdzili budowę terminala eksportowego Calcasieu Pass w Luizjanie. Zadeklarowała jednocześnie, że jest gotowa rozpocząć prace zaraz po tym, jak otrzyma od urzędu zielone światło.

Terminal Calcasieu Pass LNG

– Podjęliśmy bardzo poważne zobowiązania finansowe wobec naszych dostawców, działając w przekonaniu, że Federalna Komisja Regulacji Energii będzie działać terminowo zgodnie z ustalonym harmonogramem – podała Venture Global, zauważając, że harmonogram przewidywał, że zgoda zostanie wydana 22 stycznia.

Terminal LNG Calcasieu Pass ma wyprodukowanie około 10 milionów ton LNG rocznie, czyli około 3,68 mln m sześc. gazu po regazyfikacji dziennie. Terminal Calcasieu Pass ma kosztować około 4,5 miliarda dolarów, to jeden z kilkudziesięciu terminali eksportowych LNG, które w ciągu dekady mają powstać w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku, by zaspokoić rosnący popyt na świecie.

Stany Zjednoczone mają do końca roku stać się trzecim największym eksporterem gazu skroplonego według pojemności, za Australią i Katarem. Venture Global, która buduje również terminal eksportowy LNG Plaquemines w Luizjanie, powiedziała, że ​​spodziewa się, że Calcasieu Pass zostanie oddany do użytku w 2022 roku, a Plaquemines w 2023. Budowa Plaquemines ma kosztować szacunkowo 8,5 miliarda dolarów. Jednym z odbiorców paliwa z wymienionych terminali na mocy kontraktów zawartych w zeszłym roku jest polskie PGNiG.

Reuters/Michał Perzyński

Firma Venture Global LNG zaapelowała do amerykańskich regulatorów energetyki, by do jutra zatwierdzili budowę terminala eksportowego Calcasieu Pass w Luizjanie. Zadeklarowała jednocześnie, że jest gotowa rozpocząć prace zaraz po tym, jak otrzyma od urzędu zielone światło.

Terminal Calcasieu Pass LNG

– Podjęliśmy bardzo poważne zobowiązania finansowe wobec naszych dostawców, działając w przekonaniu, że Federalna Komisja Regulacji Energii będzie działać terminowo zgodnie z ustalonym harmonogramem – podała Venture Global, zauważając, że harmonogram przewidywał, że zgoda zostanie wydana 22 stycznia.

Terminal LNG Calcasieu Pass ma wyprodukowanie około 10 milionów ton LNG rocznie, czyli około 3,68 mln m sześc. gazu po regazyfikacji dziennie. Terminal Calcasieu Pass ma kosztować około 4,5 miliarda dolarów, to jeden z kilkudziesięciu terminali eksportowych LNG, które w ciągu dekady mają powstać w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku, by zaspokoić rosnący popyt na świecie.

Stany Zjednoczone mają do końca roku stać się trzecim największym eksporterem gazu skroplonego według pojemności, za Australią i Katarem. Venture Global, która buduje również terminal eksportowy LNG Plaquemines w Luizjanie, powiedziała, że ​​spodziewa się, że Calcasieu Pass zostanie oddany do użytku w 2022 roku, a Plaquemines w 2023. Budowa Plaquemines ma kosztować szacunkowo 8,5 miliarda dolarów. Jednym z odbiorców paliwa z wymienionych terminali na mocy kontraktów zawartych w zeszłym roku jest polskie PGNiG.

Reuters/Michał Perzyński

Najnowsze artykuły