PKP SA i PKP Intercity chcą wydać na promocję swoich marek w mediach 43 mln zł przez dwa lata. Właśnie rozpisany został konkurs na wybór autora strategii kampanii. Nagrodą będzie możliwość negocjacji obsługi kampanii – poinformował Rynek Kolejowy. Czy dzięki temu oraz promocyjnym cenom biletów na połączenia Pendolino pasażerowie wrócą na kolej? – W tym celu potrzebna jest odpowiednio atrakcyjna, konkurencyjna da innych środków transportu i stała oferta przewozowa, zwłaszcza PKP Intercity. Potencjalnego pasażera trzeba będzie przekonać, że o danej godzinie, za określoną cenę, będzie na pewno mógł dojechać do wybranego przez siebie miejsca – uważa w rozmowie z naszym portalem Michał Litwin, Sekretarz Biura Zarządu Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych.
Jego zdaniem nie może być tak, że promocje na ceny biletów będą się zmieniały np. co pół roku czy co dwa miesiące. To samo dotyczy rozkładów jazdy. A niestety jest o to trudno ze względu na wciąż przeprowadzane modernizacje szlaków kolejowych.
– Nie jestem ekspertem od przewozów pasażerskich, bowiem nie ten segment przewozów leży w kręgu zainteresowania działalności ZNPK – przekonuje dalej Michał Litwin. – Jednak z moich obserwacji rynku wynika, że pasażerowie oczekują przede wszystkim na to by przedstawiana im oferta przewozowa była stabilna i obowiązywała przez dłuższy czas.
Zdaniem przedstawiciela ZNPK powinna ona być zatem stała. O tym czy okaże się dobra czy zła zadecydują sami pasażerowie swoimi wyborami.
– Muszą się oni nauczyć, jak dzięki temu, że będzie obowiązywała przez dłuższy czas, nauczą się, na których odcinkach, o jakich porach dnia czy roku, będą mogli zapłacić taniej za przejazd. Nie może być żadnych niespodziewanych „gwiazdek” w ofercie przewoźnika, które ją całkowicie zmieniałyby, ze stratą dla pasażera – uważa na zakończenie Michał Litwin.