icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

AAA: Upały i mrozy ograniczają zasięg samochodów elektrycznych

Najnowsze badania Amerykańskiego Stowarzyszenia Samochodowego (AAA) dowodzą, że stosowanie w samochodach elektrycznych systemów HVAC, czyli ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, w znaczny sposób ogranicza ich zasięgi.

Na skutek panujących obecnie dużych mrozów właściciele samochodów elektrycznych mogą zauważyć zmniejszone zasięgi swoich pojazdów z powodu stosowania funkcji kontroli temperatury w autach. Jeżeli temperatura zewnętrzna spada poniżej poziomu – 6,7 stopni Celsjusza, a w samochodzie używany jest system ogrzewania i klimatyzacja, to średni zasięg pojazdu może zmniejszyć się aż o 41 procent. Według AAA systemy HVAC redukują zasięg aut o 90 km na każde 160 km.  W związku z tym producenci pojazdów uświadamiają właścicieli o możliwości częstszego ich ładowania w okresie dużych mrozów i upałów. AAA zaleca, by samochody elektryczne parkować docelowo w garażach w celu ustabilizowania temperatury w pojeździe.

Badania zostały przeprowadzone na pięciu autach elektrycznych o zasięgach do 160 km.

AAA/Patrycja Rapacka

Najnowsze badania Amerykańskiego Stowarzyszenia Samochodowego (AAA) dowodzą, że stosowanie w samochodach elektrycznych systemów HVAC, czyli ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, w znaczny sposób ogranicza ich zasięgi.

Na skutek panujących obecnie dużych mrozów właściciele samochodów elektrycznych mogą zauważyć zmniejszone zasięgi swoich pojazdów z powodu stosowania funkcji kontroli temperatury w autach. Jeżeli temperatura zewnętrzna spada poniżej poziomu – 6,7 stopni Celsjusza, a w samochodzie używany jest system ogrzewania i klimatyzacja, to średni zasięg pojazdu może zmniejszyć się aż o 41 procent. Według AAA systemy HVAC redukują zasięg aut o 90 km na każde 160 km.  W związku z tym producenci pojazdów uświadamiają właścicieli o możliwości częstszego ich ładowania w okresie dużych mrozów i upałów. AAA zaleca, by samochody elektryczne parkować docelowo w garażach w celu ustabilizowania temperatury w pojeździe.

Badania zostały przeprowadzone na pięciu autach elektrycznych o zasięgach do 160 km.

AAA/Patrycja Rapacka

Najnowsze artykuły