icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PDVSA traci załogi tankowców przez długi

Niemiecki operator tankowców przewożących wenezuelską ropę naftową Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM) zamierza wycofać swoje załogi z 10 jednostek, ze względu na nie zapłacone przez wenezuelski koncern naftowy faktury.

Informacja wywołała panikę wśród kierownictwa PDVSA. BSM chce by jej załogi opuściły wenezuelskie tankowce Rio Arauca i Parnaso, które utknęły w Portugalii, ponieważ PDVSA nie uiściło należności za korzystanie ze stoczni i opłat portowych. Trzeci operowany przez niemiecką firmę tankowiec Icaro został z kolei zaaresztowany w Curacao przez grupę wierzycieli PDVSA, którzy żądają od niej pieniędzy za morskie usługi transportowe, związane z przewozem ropy.

Fatalne zarządzanie wenezuelskim koncernem naftowym, spadek produkcji ropy, a także nałożone przez Stany Zjednoczone na niego sankcje spowodowały, że firma nie jest w stanie spłacać swoich zobowiązań wobec podwykonawców. W tym momencie PDVSA potrzebuje około 160 załogantów, tylko po to by móc przejąć jednostki od niemieckiego BSM. Firma operowała 13 tankowcami należącymi do PDVSA i dwiema dodatkowymi ogromnymi jednostkami, do przewozu ropy, których współwłaścicielem jest PetroChina. Już 15 wenezuelskich tankowców zostało zaaresztowanych w związku z niezapłaconymi przez PDVSA należnościami wobec wierzycieli.

Joanna Kędzierska/Reuters

Niemiecki operator tankowców przewożących wenezuelską ropę naftową Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM) zamierza wycofać swoje załogi z 10 jednostek, ze względu na nie zapłacone przez wenezuelski koncern naftowy faktury.

Informacja wywołała panikę wśród kierownictwa PDVSA. BSM chce by jej załogi opuściły wenezuelskie tankowce Rio Arauca i Parnaso, które utknęły w Portugalii, ponieważ PDVSA nie uiściło należności za korzystanie ze stoczni i opłat portowych. Trzeci operowany przez niemiecką firmę tankowiec Icaro został z kolei zaaresztowany w Curacao przez grupę wierzycieli PDVSA, którzy żądają od niej pieniędzy za morskie usługi transportowe, związane z przewozem ropy.

Fatalne zarządzanie wenezuelskim koncernem naftowym, spadek produkcji ropy, a także nałożone przez Stany Zjednoczone na niego sankcje spowodowały, że firma nie jest w stanie spłacać swoich zobowiązań wobec podwykonawców. W tym momencie PDVSA potrzebuje około 160 załogantów, tylko po to by móc przejąć jednostki od niemieckiego BSM. Firma operowała 13 tankowcami należącymi do PDVSA i dwiema dodatkowymi ogromnymi jednostkami, do przewozu ropy, których współwłaścicielem jest PetroChina. Już 15 wenezuelskich tankowców zostało zaaresztowanych w związku z niezapłaconymi przez PDVSA należnościami wobec wierzycieli.

Joanna Kędzierska/Reuters

Najnowsze artykuły