Wdrażanie idei inteligentnych miast wymaga stałej komunikacji z mieszkańcami – podkreślali uczestnicy debaty ,,Odkryjmy miasta na nowo” odbywającej się na IX Smart City Forum. BiznesAlert.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
Dialog z mieszkańcami to jeden z filarów wdrażania idei smart city. – Nie zapominajmy jak wielką wagę w smart city ma komunikacja z mieszkańcami. Ile kosztuje komunikat? Zero złotych. A jakie przynosi efekty? Nieocenione – mówił prezydent Legnicy Tadeusz Krzakowski.
Coraz częściej w kontakcie z obywatelami włodarze miast sięgają po media społecznościowe. Jednym z nich jest Facebook. Prezydent Świdnicy Beata Moskal-Słaniewska zdradziła, że na kontakt w tej formie poświęca dziennie około godziny. – To jest jeden z najlepszych sposobów na poznanie potrzeb mieszkańców – powiedziała.
Smart city nie można jednak wdrażać pospiesznie i na siłę. – W takiej sytuacji niekoniecznie mogą one prowadzić do celu. Trzeba to robić mądrze i w przemyślany sposób – apelował prezydent Nowej Soli Wadim Tyszkiewicz.
Prezydent Legnicy zaznaczył przeszkodę na drodze do wdrożenia idei smart city. – Brakuje smart w polityce. Konflikty na poziomie relacji partii politycznych zabijają wszelkie nowoczesne rozwiązania. Jestem przeciwny rozdawnictwu. To jest coś, co psuje samorządy i jest błędne z perspektywy długookresowej – stwierdził.
Czasami inteligentne rozwiązania to nie tylko nowoczesne technologie. – Smart City to także robienie czegoś z niczego. Nie możemy smart traktować wyłącznie w kontekście najnowocześniejszych technologii – zaznaczył prezydent Nowej Soli.