icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Magazyn energii Tesli dla kolei japońskich

Firma Tesla ukończyła budowę dużego bateryjnego magazynu energii dla japońskiego przewoźnika Kintetsu. Inwestycja ma na celu między innymi zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych poprzez zapewnienie zasilania awaryjnego na obsługiwanych liniach. 

Powstały w Osace system składa się z 42 magazynów Powerpack, których łączna pojemność wynosi 7 MWh, a moc 4,2 MW. Pociągi należące do Kintetsu jeżdżą na trasach o łącznej długości ponad 500 kilometrów lecz na wielu odcinkach znajdują się tunele, które są bardzo niebezpieczne w przypadku trzęsień ziemi, a także znacznie utrudniają ewentualną ewakuację pasażerów. Z tego powodu całość zaprojektowano tak, aby zgromadzona w bateriach Tesli energia, w razie potrzeby, wystarczyła pojazdom na co najmniej półgodzinną jazdę, a więc na wyjechanie z tunelu i dotarcie do najbliższej stacji. Niestety układ nie jest w pełni niezawodny. Wszelkie utrudnienia mogące powstać w wyniku katastrof naturalnych zawsze mogą wystąpić w miejscu, gdzie został postawiony lub na trasie linii przesyłowych, aczkolwiek jest to mało prawdopodobne i nie dotyczy zwykłych blackoutów.

Poza głównym przeznaczeniem firma ma nadzieję wykorzystać instalację do jeszcze jednego celu. W trakcie upałów, w godzinach szczytu japońska sieć energetyczna jest mocno obciążona przez systemy klimatyzacyjne, co powoduje znaczny wzrost cen prądu. W takich sytuacjach Kintetsu zamierza używać swojej wcześniej zgromadzonej energii zamiast kupować tą z sieci, co w dłuższej perspektywie czasu przełoży się na duże oszczędności dla firmy.

Tesla podkreśla, że jest to jej największa tego typu konstrukcja w całej Azji i czwarta największa w regionie Azji i Pacyfiku. Na uwagę zasługuje fakt, że całość została zbudowana zaledwie w 2 dni. Opisana inwestycja to kolejny dowód na to, że magazyny energii zyskują na popularności w świecie i coraz więcej branż wykazuje zainteresowanie ich użyciem. Jeśli te trendy się utrzymają, prawdopodobnie wkrótce pojawią się następne ciekawe projekty.

Radosław Muszyński

Firma Tesla ukończyła budowę dużego bateryjnego magazynu energii dla japońskiego przewoźnika Kintetsu. Inwestycja ma na celu między innymi zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych poprzez zapewnienie zasilania awaryjnego na obsługiwanych liniach. 

Powstały w Osace system składa się z 42 magazynów Powerpack, których łączna pojemność wynosi 7 MWh, a moc 4,2 MW. Pociągi należące do Kintetsu jeżdżą na trasach o łącznej długości ponad 500 kilometrów lecz na wielu odcinkach znajdują się tunele, które są bardzo niebezpieczne w przypadku trzęsień ziemi, a także znacznie utrudniają ewentualną ewakuację pasażerów. Z tego powodu całość zaprojektowano tak, aby zgromadzona w bateriach Tesli energia, w razie potrzeby, wystarczyła pojazdom na co najmniej półgodzinną jazdę, a więc na wyjechanie z tunelu i dotarcie do najbliższej stacji. Niestety układ nie jest w pełni niezawodny. Wszelkie utrudnienia mogące powstać w wyniku katastrof naturalnych zawsze mogą wystąpić w miejscu, gdzie został postawiony lub na trasie linii przesyłowych, aczkolwiek jest to mało prawdopodobne i nie dotyczy zwykłych blackoutów.

Poza głównym przeznaczeniem firma ma nadzieję wykorzystać instalację do jeszcze jednego celu. W trakcie upałów, w godzinach szczytu japońska sieć energetyczna jest mocno obciążona przez systemy klimatyzacyjne, co powoduje znaczny wzrost cen prądu. W takich sytuacjach Kintetsu zamierza używać swojej wcześniej zgromadzonej energii zamiast kupować tą z sieci, co w dłuższej perspektywie czasu przełoży się na duże oszczędności dla firmy.

Tesla podkreśla, że jest to jej największa tego typu konstrukcja w całej Azji i czwarta największa w regionie Azji i Pacyfiku. Na uwagę zasługuje fakt, że całość została zbudowana zaledwie w 2 dni. Opisana inwestycja to kolejny dowód na to, że magazyny energii zyskują na popularności w świecie i coraz więcej branż wykazuje zainteresowanie ich użyciem. Jeśli te trendy się utrzymają, prawdopodobnie wkrótce pojawią się następne ciekawe projekty.

Radosław Muszyński

Najnowsze artykuły