Wall Street Journal donosi, że Saudi Aramco zakupi LNG od amerykańskiej Sempry LNG. Źródłem dostaw ma być terminal Port Arthur LNG, który czeka na ostateczną decyzję inwestycyjną.
Nie wiadomo jeszcze czy Aramco wejdzie w akcjonariat gazoportu, ale kolejny klient na LNG po polskim PGNiG zwiększa szansę na podjęcie ostatecznej decyzji inwestycyjnej przez Semprę LNG.
Dostawy na mocy umowy PGNiG-Sempra LNG z grudnia 2018 roku mają ruszyć w 2023 roku, kiedy powstanie terminal Port Arthur LNG i opiewać na prawie 2 mln ton rocznie, czyli około 2,7 mld m sześc. po regazyfikacji.
Port Arthur LNG ma osiągnąć przepustowość 13,5 mln ton LNG rocznie. Projekt wciąż czeka na ostateczną decyzję inwestycyjną. Sempra LNG to spółka-córka Sempra Energy. Buduje już termianl Cameron LNG w Luizjanie. Zbudowała także terminal importowy Energia Costa Azul w Meksyku.
WSJ/Reuters/Wojciech Jakóbik