InfrastrukturaKolejeWszystko

PKP Intercity: Trudno ustosunkować się do raportu o Pendolino

Jak wynika z raportu ekspertów kolejowych Pendolino pojedzie z prędkością 200 km/h na zaledwie 10 proc. długości swojej trasy. Modernizacja infrastruktury kolejowej trwa już od 2007 r., chociaż miała się zakończyć już w 2012, a potem w 2013 r., ciągle prowadzone są prace. Start pociągów za 1,6 mld zł 14 grudnia graniczy z cudem – poinformowała TV Republika. 

– Naszym celem jest zapewnienie pasażerom PKP Intercity odpowiedniej oferty realizowanej pociągami odpowiedniej klasy. Odpowiadamy za terminowość przekazywania od producenta pociągów Pendolino, natomiast za właściwe przygotowanie tras ich przejazdu odpowiada zarządca infrastruktury, tj. PKP PLK – informuje w rozmowie z naszym portalem Zuzanna Szopowska, dyrektor Biura Komunikacji i PR, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Z deklaracji, które ma jej firma otrzymała od zarządcy infrastruktury, wynika, że zmiana rozkładu jazdy od 14 grudnia wejdzie w życie zgodnie z planem. Pociągi pojadą z prędkościami, które były zapowiadane wcześniej: 2 godz. 58 min.: Warszawa – Trójmiasto, 2 godz. 34 min.: Warszawa – Katowice, 2 godz. 28 min.: Warszawa – Kraków i 3 godz. 42 min.: Warszawa – Wrocław.

– Ponadto z tych deklaracji wynika, że prowadzone przez PKP PLK inwestycje modernizacyjne na tych trasach, zostaną zakończone przed wdrożeniem nowego rozkładu jazdy – dodaje Zuzanna Szopowska. – Nie mamy podstaw, by wątpić w te deklaracje. Robimy zatem wszystko, by być gotowymi z naszą częścią realizacji projektu w grudniu. Przedsprzedaż biletów na Pendolino rusza w przyszły weekend.

W opinii rzeczniczki PKP Intercity trudno ustosunkowywać się do opinii ekspertów, którzy nie podpisują się nazwiskami pod raportem.

Zgodnie z rządowymi zapewnieniami, Pendolino mamy pojechać dokładnie za miesiąc. Ale dotarcie tym szybkim pociągiem do Gdańska może być mało realne. Jak sprawdził reporter Wiadomości, budowa trasy z Warszawy do Trójmiasta jest w lesie, a może raczej w polu. W okolicy Malborka, tam gdzie już dawno powinny leżeć tory, nie ma nawet stabilnych nasypów. PKP przyznaje że ma trudności. Ale jeśli ich nie pokona, to podróż nad morze będzie utrudniona.


Powiązane artykuły

Dywersji na kolei ciąg dalszy. Pociąg zatrzymał się w Puławach

Po niedzielnym zdarzeniu do kolejnego aktu dywersji doszło w poniedziałek, na tej samej trasie, tym razem w Puławach. Sabotażyści zarzucili...
Drogi do CPK foto: www.cpk.pl

Działka pod CPK do wymiany? Właściciel składa propozycję rządowi

Piotr Wielgomas, wiceprezes firmy Dawtona i właściciel działki, przez którą ma przebiegać linia Kolei Dużych Prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego,...
System e-TOLL na autostradzie, Fot. PAP/Roman Zawistowski

Rząd rozszerza sieć dróg płatnych. Firmy transportowe zapłacą więcej

Ministerstwo Finansów planuje rozszerzyć system e-TOLL o kolejne 645 kilometrów dróg oraz podnieść bazową stawkę opłat. Zmiany nie obejmą kierowców...

Udostępnij:

Facebook X X X