icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

W terminalu LNG „pękł” 1000. Polskie LNG zwiększa załadunek cystern

Rodzimy operator terminalu LNG, Polskie LNG, poinformowało o załadowaniu paliwem już 1000 cystern.
Pierwszy kontener ISO został załadowany w terminalu we wrześniu ubiegłego roku, inaugurując eksploatację instalacji przeładunkowej LNG dla cystern kolejowych i kontenerów ISO.

Polskie LNG jest w trakcie rozbudowy instalacji na terminalu LNG w Świnoujściu. Jej zakres obejmuje trzy projekty:

– Projekt SCV, w ramach którego należy dokonać rozbudowy istniejącej instalacji regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego, w oparciu o dodatkowe dwa kompletne wymienniki ciepła typu SCV (ang. Submerged Combustion Vaporiser) o wydajności wysyłkowej maksymalnej ok. 328 000 Nm3 /h gazu wraz z instalacjami towarzyszącymi, umożliwiając tym samym zwiększenie nominalnej mocy regazyfikacyjnej terminalu LNG z poziomu ok.5 mld m sześc. do ~7,5 mld m sześc. rocznie.

– Projekt Zbiornik, w ramach którego należy wykonać kompletny nowy zbiornik LNG typu FCT („Full Containment Tank”) o pojemności brutto 180 000 m sześc. wraz z niezbędnym wyposażeniem i instalacjami umożliwiającymi pełną obsługę nowego zbiornika i jego współpracę z dwoma istniejącymi zbiornikami.

– Projekt Kolej, w ramach którego należy zbudować kompletną bocznicę kolejową (3-torowa z rozjazdami i torem dojazdowym) wraz z wyposażeniem niezbędnym do obsługi kolejowego frontu nalewczego LNG na cysterny kolejowe i ISO-kontenery, składającego się z 12 stanowisk za ładunkowych LNG, umożliwiając tym samym uzyskanie nowej funkcjonalności Terminalu LNG w postaci możliwości załadunku paliwa na cysterny kolejowe oraz kontenery ISO w części lądowej.

BiznesAlert.pl

Rodzimy operator terminalu LNG, Polskie LNG, poinformowało o załadowaniu paliwem już 1000 cystern.
Pierwszy kontener ISO został załadowany w terminalu we wrześniu ubiegłego roku, inaugurując eksploatację instalacji przeładunkowej LNG dla cystern kolejowych i kontenerów ISO.

Polskie LNG jest w trakcie rozbudowy instalacji na terminalu LNG w Świnoujściu. Jej zakres obejmuje trzy projekty:

– Projekt SCV, w ramach którego należy dokonać rozbudowy istniejącej instalacji regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego, w oparciu o dodatkowe dwa kompletne wymienniki ciepła typu SCV (ang. Submerged Combustion Vaporiser) o wydajności wysyłkowej maksymalnej ok. 328 000 Nm3 /h gazu wraz z instalacjami towarzyszącymi, umożliwiając tym samym zwiększenie nominalnej mocy regazyfikacyjnej terminalu LNG z poziomu ok.5 mld m sześc. do ~7,5 mld m sześc. rocznie.

– Projekt Zbiornik, w ramach którego należy wykonać kompletny nowy zbiornik LNG typu FCT („Full Containment Tank”) o pojemności brutto 180 000 m sześc. wraz z niezbędnym wyposażeniem i instalacjami umożliwiającymi pełną obsługę nowego zbiornika i jego współpracę z dwoma istniejącymi zbiornikami.

– Projekt Kolej, w ramach którego należy zbudować kompletną bocznicę kolejową (3-torowa z rozjazdami i torem dojazdowym) wraz z wyposażeniem niezbędnym do obsługi kolejowego frontu nalewczego LNG na cysterny kolejowe i ISO-kontenery, składającego się z 12 stanowisk za ładunkowych LNG, umożliwiając tym samym uzyskanie nowej funkcjonalności Terminalu LNG w postaci możliwości załadunku paliwa na cysterny kolejowe oraz kontenery ISO w części lądowej.

BiznesAlert.pl

Najnowsze artykuły