icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Po Polsce jeździ 6,3 tysiąca samochodów elektrycznych (INFOGRAFIKA)

Pod koniec lipca po polskich drogach jeździło 6 330 samochodów z napędem elektrycznym. Przez pierwsze siedem miesięcy 2019 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 2 074 całkowicie elektryczne samochody osobowe oraz hybrydy typu plug-in, czyli o 86% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego – wynika z Licznika elektromobilności, uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).

Ile jest samochodów elektrycznych w Polsce?

Pod koniec lipca 2019 r. w Polsce zarejestrowane było 6 330 elektrycznych samochodów osobowych, w tym 4 009 pojazdów w pełni elektrycznych (BEV, ang. battery electric vehicles) oraz 2 321 hybryd typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles). Podział rynku między BEV a PHEV w Polsce niezmiennie wynosi 63% do 37%. Park elektrycznych pojazdów ciężarowych i dostawczych na koniec lipca br. zwiększył się do 362 szt., a elektrycznych skuterów i motocykli – do 5 199 szt. Z kolei liczba autobusów elektrycznych wzrosła do 206 szt.

– Trwający okres wakacyjny pozwolił mieszkańcom wielkich miast na chwilę zapomnieć o smogu, który niestety zapewne powróci do nas jesienią. Tym bardziej cieszy informacja o rosnącej liczbie rejestracji autobusów z napędem elektrycznym. Co więcej, według najnowszych doniesień stołeczna flota ma już niebawem wrosnąć o 130 sztuk elektrycznych autobusów miejskich, co wpłynie na poprawę jakości powietrza w centrum Warszawy – mówi Jakub Faryś, Prezes PZPM.

– Park pojazdów elektrycznych w Polsce rośnie z miesiąca na miesiąc, jednak liczby wciąż pozostają niskie, a EV stanowią niewielki ułamek nowo rejestrowanych samochodów. Kluczowe pozostaje jak najszybsze uruchomienie systemu wsparcia ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, jednak konieczne jest także wdrożenie zmian w projektowanych regulacjach prawnych, korespondujących z uwarunkowaniami rynkowymi. Dopłaty w przypadku osób fizycznych powinny odnosić się do pojazdów o większej wartości niż przewiduje to projekt rozporządzenia Ministra Energii. W przeciwnym wypadku wsparcie nie obejmie najpopularniejszych modeli EV w Europie, a rynek nie będzie miał szansy na szybki rozwój – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA. Wraz ze wzrostem liczby pojazdów, rozwija się również ogólnodostępna infrastruktura ładowania. Na koniec czerwca br. w Polsce funkcjonowało 785 stacji ładowania pojazdów elektrycznych (1 457 punktów). 33% stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 67% wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.

Licznik elektromobilności, aktualizowany przez PZPM i PSPA, dostępny jest na stronach internetowych organizacji. Dzięki niemu, każdy zainteresowany może się dowiedzieć, ile pojazdów elektrycznych porusza się aktualnie po polskich drogach i ile działa stacji ładowania. Wszystkie dane zostały opracowane przez PZPM i PSPA na podstawie złożonych analiz danych pochodzących m.in. z Centralnej Ewidencji Pojazdów, a także własnych badań i prowadzonych ewidencji.

ORPA.pl

Pod koniec lipca po polskich drogach jeździło 6 330 samochodów z napędem elektrycznym. Przez pierwsze siedem miesięcy 2019 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 2 074 całkowicie elektryczne samochody osobowe oraz hybrydy typu plug-in, czyli o 86% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego – wynika z Licznika elektromobilności, uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).

Ile jest samochodów elektrycznych w Polsce?

Pod koniec lipca 2019 r. w Polsce zarejestrowane było 6 330 elektrycznych samochodów osobowych, w tym 4 009 pojazdów w pełni elektrycznych (BEV, ang. battery electric vehicles) oraz 2 321 hybryd typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles). Podział rynku między BEV a PHEV w Polsce niezmiennie wynosi 63% do 37%. Park elektrycznych pojazdów ciężarowych i dostawczych na koniec lipca br. zwiększył się do 362 szt., a elektrycznych skuterów i motocykli – do 5 199 szt. Z kolei liczba autobusów elektrycznych wzrosła do 206 szt.

– Trwający okres wakacyjny pozwolił mieszkańcom wielkich miast na chwilę zapomnieć o smogu, który niestety zapewne powróci do nas jesienią. Tym bardziej cieszy informacja o rosnącej liczbie rejestracji autobusów z napędem elektrycznym. Co więcej, według najnowszych doniesień stołeczna flota ma już niebawem wrosnąć o 130 sztuk elektrycznych autobusów miejskich, co wpłynie na poprawę jakości powietrza w centrum Warszawy – mówi Jakub Faryś, Prezes PZPM.

– Park pojazdów elektrycznych w Polsce rośnie z miesiąca na miesiąc, jednak liczby wciąż pozostają niskie, a EV stanowią niewielki ułamek nowo rejestrowanych samochodów. Kluczowe pozostaje jak najszybsze uruchomienie systemu wsparcia ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, jednak konieczne jest także wdrożenie zmian w projektowanych regulacjach prawnych, korespondujących z uwarunkowaniami rynkowymi. Dopłaty w przypadku osób fizycznych powinny odnosić się do pojazdów o większej wartości niż przewiduje to projekt rozporządzenia Ministra Energii. W przeciwnym wypadku wsparcie nie obejmie najpopularniejszych modeli EV w Europie, a rynek nie będzie miał szansy na szybki rozwój – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA. Wraz ze wzrostem liczby pojazdów, rozwija się również ogólnodostępna infrastruktura ładowania. Na koniec czerwca br. w Polsce funkcjonowało 785 stacji ładowania pojazdów elektrycznych (1 457 punktów). 33% stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 67% wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.

Licznik elektromobilności, aktualizowany przez PZPM i PSPA, dostępny jest na stronach internetowych organizacji. Dzięki niemu, każdy zainteresowany może się dowiedzieć, ile pojazdów elektrycznych porusza się aktualnie po polskich drogach i ile działa stacji ładowania. Wszystkie dane zostały opracowane przez PZPM i PSPA na podstawie złożonych analiz danych pochodzących m.in. z Centralnej Ewidencji Pojazdów, a także własnych badań i prowadzonych ewidencji.

ORPA.pl

Najnowsze artykuły