icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Derda: Stawki za przewóz oraz jego czas muszą być konkurencyjne

Na zaproszenie Komisji Europejskiej Wojciech Derda, członek zarządu PKP CARGO wziął udział w dyskusji nt. przyszłości przewozów ładunków rozproszonych (single wagon load), która odbyła się w siedzibie KE w Brukseli podczas European Rail Freight Days.
Derda przedstawił pozytywne zmiany, które zaszły w spółce oraz plany w zakresie rozwoju przewozów rozproszonych w Polsce, przedstawiając w zarysie nową strategię PKP CARGO.
– Segment rozproszony jest przejmowany przez przewoźników samochodowych. Obecnie pracujemy nad wzmocnieniem tej części biznesu, oferujemy nowe rozwiązania i wdrażamy usługi zaprojektowane dla konkretnych klientów – mówił podczas dyskusji w Brukseli Wojciech Derda, członek zarządu Grupy PKP Cargo SA.

Jego zdaniem już widać efekty – firma Derdy poprawiła organizację przewozów, zwiększyła wielkości przesyłek.

– Jednak, aby kolejowe przewozy rozproszone mogły konkurować z transportem kołowym, stawki za przewóz oraz jego czas muszą być konkurencyjne – twierdził dalej Wojciech Derda. – Dlatego w swoim stanowisku podkreślamy konieczność systemowego określania konkurencyjnych kosztów dostępu do infrastruktury zarówno dla pociągów, jak i samochodów.

Według członka zarządu PKP Cargo drugim elementem wzmacniającym segment przewozów rozproszonych są inwestycje infrastrukturalne, mające na celu zwiększenie prędkości handlowej.

– To się dzieje, i to dobry znak dla rozwoju tego segmentu rynku – mówił na zakończenie Wojciech Derda.
Spotkanie w KE jest elementem przyszłych inicjatyw Komisji na rzecz rozwoju przewozów rozproszonych, które w ostatnich latach zanotowały znaczący spadek w całej Unii.
Źródło: PKP Cargo

Na zaproszenie Komisji Europejskiej Wojciech Derda, członek zarządu PKP CARGO wziął udział w dyskusji nt. przyszłości przewozów ładunków rozproszonych (single wagon load), która odbyła się w siedzibie KE w Brukseli podczas European Rail Freight Days.
Derda przedstawił pozytywne zmiany, które zaszły w spółce oraz plany w zakresie rozwoju przewozów rozproszonych w Polsce, przedstawiając w zarysie nową strategię PKP CARGO.
– Segment rozproszony jest przejmowany przez przewoźników samochodowych. Obecnie pracujemy nad wzmocnieniem tej części biznesu, oferujemy nowe rozwiązania i wdrażamy usługi zaprojektowane dla konkretnych klientów – mówił podczas dyskusji w Brukseli Wojciech Derda, członek zarządu Grupy PKP Cargo SA.

Jego zdaniem już widać efekty – firma Derdy poprawiła organizację przewozów, zwiększyła wielkości przesyłek.

– Jednak, aby kolejowe przewozy rozproszone mogły konkurować z transportem kołowym, stawki za przewóz oraz jego czas muszą być konkurencyjne – twierdził dalej Wojciech Derda. – Dlatego w swoim stanowisku podkreślamy konieczność systemowego określania konkurencyjnych kosztów dostępu do infrastruktury zarówno dla pociągów, jak i samochodów.

Według członka zarządu PKP Cargo drugim elementem wzmacniającym segment przewozów rozproszonych są inwestycje infrastrukturalne, mające na celu zwiększenie prędkości handlowej.

– To się dzieje, i to dobry znak dla rozwoju tego segmentu rynku – mówił na zakończenie Wojciech Derda.
Spotkanie w KE jest elementem przyszłych inicjatyw Komisji na rzecz rozwoju przewozów rozproszonych, które w ostatnich latach zanotowały znaczący spadek w całej Unii.
Źródło: PKP Cargo

Najnowsze artykuły