icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Cysterny Gas-Trading dostarczą LNG na Dolny Śląsk

PGNiG Obrót Detaliczny podpisała umowę na dostawy ponad 1000 ton skroplonego gazu ziemnego (LNG) do 27 samochodów ciężarowych należących do firmy Bisek-Asfalt z Dolnego Śląska.

Dostawcą skroplonego gazu ziemnego będzie m.in firma Gas-Trading S.A., która za pomocą specjalistycznych cystern kriogenicznych dostarczy LNG z Terminalu im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu.

Wejście w ciężki transport kołowy pokazuje, jak uniwersalnym paliwem jest LNG. Szczególnie teraz, gdy obowiązuje zerowa stawka akcyzowa, LNG i CNG są rzeczywistą alternatywną dla paliw ropopochodnych.

Gaz ziemny, jako paliwo do silników spalinowych, stanowi również ekologiczną alternatywę dla silników napędzanych olejem napędowym, dominujących w transporcie ciężkim. Wykorzystanie gazu ziemnego pozwala na uzyskanie znacznej redukcji emisji dwutlenku węgla. Ponadto silniki zasilane gazem ziemnym zapewniają niski poziom emisji takich zanieczyszczeń powietrza, jak NOx i cząstki stałe. Eksperci są zgodni, że ta stosunkowo młoda technologia ma duży potencjał rozwoju w zakresie dalszej redukcji emisji.

Pojazdy ciężarowe zasilane LNG zyskują coraz większą popularność również ze względów ekonomicznych. Ich potencjał doceniono m.in. w Niemczech, gdzie mogą one poruszać się bezpłatnie po autostradach. Tego typu preferencje dla paliw gazowych w transporcie w połączeniu z atrakcyjną ceną paliwa powodują, że przewoźnicy są coraz częściej zainteresowani skorzystaniem z tego rozwiązania.

Gas-Trading

PGNiG Obrót Detaliczny podpisała umowę na dostawy ponad 1000 ton skroplonego gazu ziemnego (LNG) do 27 samochodów ciężarowych należących do firmy Bisek-Asfalt z Dolnego Śląska.

Dostawcą skroplonego gazu ziemnego będzie m.in firma Gas-Trading S.A., która za pomocą specjalistycznych cystern kriogenicznych dostarczy LNG z Terminalu im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu.

Wejście w ciężki transport kołowy pokazuje, jak uniwersalnym paliwem jest LNG. Szczególnie teraz, gdy obowiązuje zerowa stawka akcyzowa, LNG i CNG są rzeczywistą alternatywną dla paliw ropopochodnych.

Gaz ziemny, jako paliwo do silników spalinowych, stanowi również ekologiczną alternatywę dla silników napędzanych olejem napędowym, dominujących w transporcie ciężkim. Wykorzystanie gazu ziemnego pozwala na uzyskanie znacznej redukcji emisji dwutlenku węgla. Ponadto silniki zasilane gazem ziemnym zapewniają niski poziom emisji takich zanieczyszczeń powietrza, jak NOx i cząstki stałe. Eksperci są zgodni, że ta stosunkowo młoda technologia ma duży potencjał rozwoju w zakresie dalszej redukcji emisji.

Pojazdy ciężarowe zasilane LNG zyskują coraz większą popularność również ze względów ekonomicznych. Ich potencjał doceniono m.in. w Niemczech, gdzie mogą one poruszać się bezpłatnie po autostradach. Tego typu preferencje dla paliw gazowych w transporcie w połączeniu z atrakcyjną ceną paliwa powodują, że przewoźnicy są coraz częściej zainteresowani skorzystaniem z tego rozwiązania.

Gas-Trading

Najnowsze artykuły