icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Zakończył się remont białoruskiego odcinka Przyjaźni

Spółka Homeltransnafta poinformowała o zakończeniu remontu ropociągu Przyjaźń na odcinku Mozyr Brześć. Remont trwał sześć dni.

14 stycznia Homeltransnafta zakomunikowała, że rozpoczyna remont ropociągu Przyjaźń w dwóch miejscach, na odcinku biegnącym od Mozyrza do granicy z Polską. Remont pierwotnie miał zakończyć się 17 stycznia, jednak został przedłużony o trzy dni, do 20 stycznia. W tym czasie tranzyt ropy w kierunku Polski musiał zostać ograniczony o 50 procent, względem jego nominalnej przepustowości.

Koncern poinformował, że w każdym następnym miesiącu również będzie dochodziło do wyłączeń i remontowania poszczególnych odcinków ropociągu.

Eksperci oceniają, że ten remont może być elementem narzędzia negocjacyjnego w rozmowach o przyszłości tranzytu przez Białoruś i dostaw ropy dla białoruskich rafinerii. Według Homeltrannafty, remonty są efektem pracy międzynarodowych audytorów w 2019 roku, którzy ocenili stan techniczny ropociągu i wskazali najbardziej priorytetowe odcinki, które wymagają natychmiastowej naprawy. Według spółki, informacja o planowanych pracach została wysłana do zainteresowanych stron na początku grudnia ubiegłego roku.

Kommiersant/Mariusz Marszałkowski

Spółka Homeltransnafta poinformowała o zakończeniu remontu ropociągu Przyjaźń na odcinku Mozyr Brześć. Remont trwał sześć dni.

14 stycznia Homeltransnafta zakomunikowała, że rozpoczyna remont ropociągu Przyjaźń w dwóch miejscach, na odcinku biegnącym od Mozyrza do granicy z Polską. Remont pierwotnie miał zakończyć się 17 stycznia, jednak został przedłużony o trzy dni, do 20 stycznia. W tym czasie tranzyt ropy w kierunku Polski musiał zostać ograniczony o 50 procent, względem jego nominalnej przepustowości.

Koncern poinformował, że w każdym następnym miesiącu również będzie dochodziło do wyłączeń i remontowania poszczególnych odcinków ropociągu.

Eksperci oceniają, że ten remont może być elementem narzędzia negocjacyjnego w rozmowach o przyszłości tranzytu przez Białoruś i dostaw ropy dla białoruskich rafinerii. Według Homeltrannafty, remonty są efektem pracy międzynarodowych audytorów w 2019 roku, którzy ocenili stan techniczny ropociągu i wskazali najbardziej priorytetowe odcinki, które wymagają natychmiastowej naprawy. Według spółki, informacja o planowanych pracach została wysłana do zainteresowanych stron na początku grudnia ubiegłego roku.

Kommiersant/Mariusz Marszałkowski

Najnowsze artykuły