icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Wiatrowski: W tym roku dodatkowe stanowisko do odladzania i modernizacja drogi startowej 

Pod względem ogólnej liczby przewożonych pasażerów na lotnisku Poznań – Ławica w ub.r. nastąpił wzrost o 6,7% z 1 mln 355.056 w 2013 do poziomu 1 mln 445.350. Zaś liczba pasażerów w ruchu czarterowym w tym czasie wzrosła o 26,5 proc. (z 326 tys. 636 do 413 tys. 333). 

– Przede wszystkim cieszy odnotowany wzrost ruchu pasażerskiego, zwłaszcza wysoki w segmencie ruchu czarterowego. Bogata oferta przelotów wakacyjnych wymaga intensywnej pracy. Jej efekty to nie tylko liczba połączeń, ale także jakość – nowości, okres operowania od kwietnia do października czy coraz więcej propozycji na zimę – ocenia Mariusz Wiatrowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Poznań – Ławica.

W jego opinii nowe kierunki pojawiają się także w najpopularniejszym segmencie ruchu, obsługiwanym przez tzw. tanie linie.

– Sukcesem jest zaangażowanie przewoźnika Wizz Air, który nie tylko zainaugurował dwa kierunki w 2014 r., ale wprowadził do sprzedaży nowość, czyli Malmö – od marca 2015 – twierdzi Mariusz Wiatrowski. – Co więcej, od maja przyszłego roku zbazuje u nas drugi samolot, co przełoży się na zwiększenie rotacji aż na pięciu kierunkach tego przewoźnika. Szczególnie dobra wiadomość dotyczy rejsów do Londynu – będą odbywać się dwa razy dziennie.

Prezes poznańskiego lotniska poinformował także, iż drugi przewoźnik niskokosztowy, linia

Ryanair, cały czas poważnie bierze pod uwagę utworzenie swojej bazy także w Poznaniu.

– Mamy nadzieję na spełnienie tych zapowiedzi w tym roku – mówi dalej Wiatrowski. – Nasza oferta dla pasażerów biznesowych jest atrakcyjna – połączenia z portami przesiadkowymi trzech czołowych przewoźników tradycyjnych odbywają się po kilka razy dziennie, a wzrost ruchu w tym segmencie wyniósł w ub. roku aż ponad 11%.

Szef lotniska w Poznaniu przekonuje, że jeśli chodzi o dalszy rozwój infrastruktury portu, to wzbogacana jest oferta dla pasażerów.

– Powstała nowa powierzchnia salonu klasy biznes oraz strefa VIP, modernizujemy i rozbudowujemy powierzchnie parkingowe przy terminalu – mówi Wiatrowski. – W tym roku czekają nas też poważne inwestycje w części lotniczej – najpierw budowa dodatkowego stanowiska do odladzania, a następnie modernizacja drogi startowej. Rosnący ruch pasażerski musi opierać się na solidnej i efektywnej infrastrukturze lotniskowej – kończy.

Pod względem ogólnej liczby przewożonych pasażerów na lotnisku Poznań – Ławica w ub.r. nastąpił wzrost o 6,7% z 1 mln 355.056 w 2013 do poziomu 1 mln 445.350. Zaś liczba pasażerów w ruchu czarterowym w tym czasie wzrosła o 26,5 proc. (z 326 tys. 636 do 413 tys. 333). 

– Przede wszystkim cieszy odnotowany wzrost ruchu pasażerskiego, zwłaszcza wysoki w segmencie ruchu czarterowego. Bogata oferta przelotów wakacyjnych wymaga intensywnej pracy. Jej efekty to nie tylko liczba połączeń, ale także jakość – nowości, okres operowania od kwietnia do października czy coraz więcej propozycji na zimę – ocenia Mariusz Wiatrowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Poznań – Ławica.

W jego opinii nowe kierunki pojawiają się także w najpopularniejszym segmencie ruchu, obsługiwanym przez tzw. tanie linie.

– Sukcesem jest zaangażowanie przewoźnika Wizz Air, który nie tylko zainaugurował dwa kierunki w 2014 r., ale wprowadził do sprzedaży nowość, czyli Malmö – od marca 2015 – twierdzi Mariusz Wiatrowski. – Co więcej, od maja przyszłego roku zbazuje u nas drugi samolot, co przełoży się na zwiększenie rotacji aż na pięciu kierunkach tego przewoźnika. Szczególnie dobra wiadomość dotyczy rejsów do Londynu – będą odbywać się dwa razy dziennie.

Prezes poznańskiego lotniska poinformował także, iż drugi przewoźnik niskokosztowy, linia

Ryanair, cały czas poważnie bierze pod uwagę utworzenie swojej bazy także w Poznaniu.

– Mamy nadzieję na spełnienie tych zapowiedzi w tym roku – mówi dalej Wiatrowski. – Nasza oferta dla pasażerów biznesowych jest atrakcyjna – połączenia z portami przesiadkowymi trzech czołowych przewoźników tradycyjnych odbywają się po kilka razy dziennie, a wzrost ruchu w tym segmencie wyniósł w ub. roku aż ponad 11%.

Szef lotniska w Poznaniu przekonuje, że jeśli chodzi o dalszy rozwój infrastruktury portu, to wzbogacana jest oferta dla pasażerów.

– Powstała nowa powierzchnia salonu klasy biznes oraz strefa VIP, modernizujemy i rozbudowujemy powierzchnie parkingowe przy terminalu – mówi Wiatrowski. – W tym roku czekają nas też poważne inwestycje w części lotniczej – najpierw budowa dodatkowego stanowiska do odladzania, a następnie modernizacja drogi startowej. Rosnący ruch pasażerski musi opierać się na solidnej i efektywnej infrastrukturze lotniskowej – kończy.

Najnowsze artykuły