icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Holendrzy pracują nad pociągiem wodorowym. Polacy nie pozostają w tyle

Pierwszy wodorowy pociąg wjechał na tory w Holandii. W ciągu dwóch tygodni przejdzie kilka próbnych jazd między Groningen i Leeuwarden, podczas których sprawdzane będzie jego zużycie paliwa i proces tankowania. Producentem wodoru jest firma Alstom. PKN Orlen chciałby realizować podobny projekt w Polsce.

Pociągi wodorowe

Technologia wodorowa znajduje coraz większe zastosowanie, a jej zastosowanie w pociągach jest jednym z nich. Pociągi wodorowe mogą być przydatne w ramach ograniczania emisji gazów cieplarnianych. Oprócz tego, że są bardziej przyjazne dla środowiska niż ich odpowiedniki z silnikiem diesla, pociągi wodorowe są również cichsze.

Tymczasem pod koniec zeszłego rokuPKN Orlen i PESA Bydgoszcz podpisały list intencyjny w sprawie rozwoju transportu szynowego na wodór. – Widzimy przyszłość w wodorze. Transport wodorowy jest na dobrą sprawę elektryczny, ale zamiast ogniw tradycyjnych mamy wodorowe. To energia ze źródeł odnawialnych dająca możliwość zapewnienia transportu niskoemisyjnego lub zeroemisyjnego w mieście i poza nim. To także kierunek przyjęty przez całą Unię Europejską – tłumaczył Józef Węgrecki, wiceprezes PKN Orlen do spraw operacyjnych. Jego zdaniem paliwa kopalne będą miały coraz więcej ograniczeń w Unii Europejskiej, a wodór będzie wspierany. – My zapewnimy wodór i stacje ładowania wodoru, a koledzy zapewnią, że będzie komu go sprzedawać – dodał.

Railway News/BiznesAlert.pl

Orlen i PESA chcą wepchnąć wodór na szyny

Pierwszy wodorowy pociąg wjechał na tory w Holandii. W ciągu dwóch tygodni przejdzie kilka próbnych jazd między Groningen i Leeuwarden, podczas których sprawdzane będzie jego zużycie paliwa i proces tankowania. Producentem wodoru jest firma Alstom. PKN Orlen chciałby realizować podobny projekt w Polsce.

Pociągi wodorowe

Technologia wodorowa znajduje coraz większe zastosowanie, a jej zastosowanie w pociągach jest jednym z nich. Pociągi wodorowe mogą być przydatne w ramach ograniczania emisji gazów cieplarnianych. Oprócz tego, że są bardziej przyjazne dla środowiska niż ich odpowiedniki z silnikiem diesla, pociągi wodorowe są również cichsze.

Tymczasem pod koniec zeszłego rokuPKN Orlen i PESA Bydgoszcz podpisały list intencyjny w sprawie rozwoju transportu szynowego na wodór. – Widzimy przyszłość w wodorze. Transport wodorowy jest na dobrą sprawę elektryczny, ale zamiast ogniw tradycyjnych mamy wodorowe. To energia ze źródeł odnawialnych dająca możliwość zapewnienia transportu niskoemisyjnego lub zeroemisyjnego w mieście i poza nim. To także kierunek przyjęty przez całą Unię Europejską – tłumaczył Józef Węgrecki, wiceprezes PKN Orlen do spraw operacyjnych. Jego zdaniem paliwa kopalne będą miały coraz więcej ograniczeń w Unii Europejskiej, a wodór będzie wspierany. – My zapewnimy wodór i stacje ładowania wodoru, a koledzy zapewnią, że będzie komu go sprzedawać – dodał.

Railway News/BiznesAlert.pl

Orlen i PESA chcą wepchnąć wodór na szyny

Najnowsze artykuły