icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Dutkiewicz: Roboty kolejowe w Warszawie będą miały charakter kaskadowy 

Jak informowaliśmy w latach 2018-2022 PKP PLK planują remont generalny tunelu średnicowego w Warszawie (połączony z zamknięciem Dworca Centralnego naprzemian z dworcem Warszawa Śródmieście), wraz z wiaduktami i tzw. koleją obwodową. W związku z planowanym w najbliższych latach dokończeniem II linii metra, stolicę czeka komunikacyjny galimatias. Dlaczego konieczny jest aż tak szeroki zasięg remontowych na warszawskiej kolei? 

– Nasze roboty obejmą dwie linie obwodowe i linię średnicową, a na dodatek rozbudowę dworca Warszawa Gdańska. Nie mówiąc o przebudowie dworca Warszaw Zachodnia – wylicza w rozmowie z naszym portalem inwestycje kolejowe zaplanowane na najbliższe lata przez PKP PLK Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Jego zdaniem musimy pamiętać, jak będzie wyglądała modernizacja linii średnicowej. Generalnie rzecz biorąc roboty będą miały charakter kaskadowy.

– A więc najpierw nastąpi wykonanie jednego elementu: będziemy zaczynali od prac na dworcu Warszawa Gdańska, polegających na rozbudowie obiektu o jeszcze jeden peron – mówi Maciej Dutkiewicz. – A następnie – po wykonaniu poprzednich – przystąpimy do kolejnych faz całej inwestycji w Warszawskim Węźle Kolejowym. Ze względu na to, że w trakcie robót chcemy zapewnić warszawiakom jak najlepszy transport w mieście. Chcemy wykonać wszystkie prace w sposób kompleksowy.

Jak zapewnia dalej Dutkiewicz, PKP PLK chcą, by wszystkie kolejowe obiekty inżynieryjne miały jednolity standard po zakończeniu robót.

– Przypominam, że w ub. roku podpisaliśmy porozumienie z władzami samorządowymi stolicy – twierdzi przedstawiciel PKP PLK. – Bierzemy wobec tego pod uwagę koordynację wykonywanych prac, m.in. pod kątem zachowania drożności ruchu samochodowego. To jest też bardzo ważne. Co prawda zostało do rozpoczęcia planowanych prac jeszcze trochę czasu, ale już dziś rozmawiamy o ich przebiegu z władzami Warszawy. Nam chodzi o to, by zapewnić mieszkańcom miasta i okolic oraz przyjezdnym jak najlepszy transport kolejowy.

Zdaniem Macieja Dutkiewicza początek prac w 2018 r. zależy od tego, co zostanie w Warszawie zrobione wcześniej przez PKP PLK.

– Wiemy, że musimy wykonać zaplanowane inwestycje, wykorzystując na nie pieniądze unijne z obecnej perspektywy finansowej, tj. na lata 2014-2020 – mówi na zakończenie Dutkiewicz. – Całość będzie liczona w miliardach zł.

Jak informowaliśmy w latach 2018-2022 PKP PLK planują remont generalny tunelu średnicowego w Warszawie (połączony z zamknięciem Dworca Centralnego naprzemian z dworcem Warszawa Śródmieście), wraz z wiaduktami i tzw. koleją obwodową. W związku z planowanym w najbliższych latach dokończeniem II linii metra, stolicę czeka komunikacyjny galimatias. Dlaczego konieczny jest aż tak szeroki zasięg remontowych na warszawskiej kolei? 

– Nasze roboty obejmą dwie linie obwodowe i linię średnicową, a na dodatek rozbudowę dworca Warszawa Gdańska. Nie mówiąc o przebudowie dworca Warszaw Zachodnia – wylicza w rozmowie z naszym portalem inwestycje kolejowe zaplanowane na najbliższe lata przez PKP PLK Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Jego zdaniem musimy pamiętać, jak będzie wyglądała modernizacja linii średnicowej. Generalnie rzecz biorąc roboty będą miały charakter kaskadowy.

– A więc najpierw nastąpi wykonanie jednego elementu: będziemy zaczynali od prac na dworcu Warszawa Gdańska, polegających na rozbudowie obiektu o jeszcze jeden peron – mówi Maciej Dutkiewicz. – A następnie – po wykonaniu poprzednich – przystąpimy do kolejnych faz całej inwestycji w Warszawskim Węźle Kolejowym. Ze względu na to, że w trakcie robót chcemy zapewnić warszawiakom jak najlepszy transport w mieście. Chcemy wykonać wszystkie prace w sposób kompleksowy.

Jak zapewnia dalej Dutkiewicz, PKP PLK chcą, by wszystkie kolejowe obiekty inżynieryjne miały jednolity standard po zakończeniu robót.

– Przypominam, że w ub. roku podpisaliśmy porozumienie z władzami samorządowymi stolicy – twierdzi przedstawiciel PKP PLK. – Bierzemy wobec tego pod uwagę koordynację wykonywanych prac, m.in. pod kątem zachowania drożności ruchu samochodowego. To jest też bardzo ważne. Co prawda zostało do rozpoczęcia planowanych prac jeszcze trochę czasu, ale już dziś rozmawiamy o ich przebiegu z władzami Warszawy. Nam chodzi o to, by zapewnić mieszkańcom miasta i okolic oraz przyjezdnym jak najlepszy transport kolejowy.

Zdaniem Macieja Dutkiewicza początek prac w 2018 r. zależy od tego, co zostanie w Warszawie zrobione wcześniej przez PKP PLK.

– Wiemy, że musimy wykonać zaplanowane inwestycje, wykorzystując na nie pieniądze unijne z obecnej perspektywy finansowej, tj. na lata 2014-2020 – mówi na zakończenie Dutkiewicz. – Całość będzie liczona w miliardach zł.

Najnowsze artykuły