AlertEnergetykaInnowacjeOZERopaWykop

Wodór: Płock i Włocławek na celowniku Orlenu. Lotos mierzy w Pomorze

Wodór. Źródło: flickr

Wodór. Źródło: flickr

Przedstawiciele PKN Orlen i Grupy Lotos zdradzili plany w sektorze wodorowym na nadchodzące miesiące.

Jacek Smyczyński, ekspert ds. paliw alternatywnych PKN Orlen, wystąpił na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach i mówił o wykorzystaniu wodoru przez jego firmę. – Nie ma co czekać na wodór z OZE. Fundamentalne zmiany trzeba zaczynać od zaraz. To nie tylko transport, ale cała gospodarka do zmiany – powiedział. – Nie czekamy na to jakiego koloru będzie to wodór. Chcemy go dostosować i uruchamiać systemy transportu oparte o wodór.

Smyczyński zdradził, że PKN Orlen chce w pierwszej kolejności zaopatrzyć w wodór Płock i Włocławek znajdujące się w pobliżu jego instalacji.

Sylwia Pawlak odpowiedzialna za innowacje w Grupie Lotos mówiła na EKG o potencjale wodoru w jej spółce, programie pilotażowym Pure H2. To instalacje oczyszczania, dystrybucji i tankowania wodoru. Dwie stacje mają powstać w Gdańsku i Warszawie, aby Lotos mógł zebrać doświadczenie w branży. Lotos podpisał list intencyjny z Toyotą o budowie sieci stacji patronackich. Podpisał też listy z Gdynią, Tczewem i Wejcherowem, rozmawia z kolejnymi samorządami.

– W ciągu najbliższego roku rozpoczniemy konkretne budowy i rozwój tego rynku – zapewniła Pawlak.

Wojciech Jakóbik


Powiązane artykuły

Izrael uderzył w produkcję wirówek do wzbogacania uranu

W nocy doszło do kolejnej wymiany ognia na Bliskim Wschodzie. Izrael zaatakował fabryki produkujące komponenty do rakiet i zakład wytwarzający...
Wizualizacja SMR od OSGE. Fot. Orlen

Rewolucja SMR. Czego potrzebuje mały atom?

Zapowiedzi nowej ery w energetyce jądrowej, czyli planowana premiera małych reaktorów modułowych (SMR) w latach 30., rodzi pytania o zastosowanie...
Luksemburg, 17.06.2025. Przewodnictwo Polski w Radzie UE. Wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta podczas konferencji prasowej, po posiedzeniu unijnej komisji ds. środowiska, 17 bm. w Luksemburgu. (mr) PAP/Wiktor Dąbkowski

Większe dotacje, wyższe limity cen za elektryki dostawcze. Postulaty czy mrzonka?

Branża motoryzacyjna czeka na szczegółowe propozycje zmian w programie NaszEauto. Na razie panuje gęsta legislacyjna mgła, bo ministerstwo klimatu i...

Udostępnij:

Facebook X X X