PKP Polskie Linie Kolejowe SA zdecydowały o rozwiązaniu umowy z FCC Construcción na modernizację 32-km fragmentu linii kolejowej E59 na odcinku Poznań – Czempiń. Pomimo wielu wezwań do podjęcia działań naprawczych i wsparcia udzielanego przez zamawiającego, firma nie realizowała kontraktu zgodnie z harmonogramem.
– Wysłaliśmy do FCC Construcción kilkadziesiąt wezwań do poprawy realizacji zadania. Stworzyliśmy z tą wspólny zespół z tą firmą, który miał wypracować harmonogram poprawy, co udało się na jesieni ub r. Później jednak nie było żadnej reakcji ze strony wykonawcy, żeby realizować te ustalenia – informuje w rozmowie z naszym portalem Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Jego zdaniem PKP PLK bardzo zależy, aby ta linia kolejowa miała dobry standard, taki, do którego ma być modernizowana. I w odpowiednim terminie.
– Stąd już mamy pewne koncepcje, by realizować ten projekt dalej z myślą przede wszystkim o pasażerach, jak i o przewoźnikach, którzy oczekują takiego standardu – mówi dalej Mirosław Siemieniec. – Planujemy ogłosić trzy przetargi, rozpocząć działania równocześnie na trzech frontach: rozpocząć prace i jednocześnie, by jak największy zakres prac zrealizować w 2015 r. Będziemy zabezpieczać te prace w sposób, by do czasu ogłoszenia przetargów utrzymać bezpieczny i sprawny ruch pociągów.
– Nam zależy naprawdę na tym, by zaplanowane roboty posuwały się sprawnie naprzód. Jednak w przypadku kontraktu z FCC Construcción nie udało się to przez kilkanaście miesięcy – dodaje na zakończenie rzecznik PKP PLK.