BezpieczeństwoWszystko

Garrison: Największy kontrakt na śmigłowce Bell 407 w historii firmy

Na odbywającej się właśnie wystawie HeliExpo firma Bell Helicopter poinformowała o podpisaniu kontraktu na sprzedaż 200 egzemplarzy nowej wersji śmigłowca Bell 407 GXP w konfiguracji dla ratownictwa medycznego (HEMS) do Air Methods Corporation, największej na świecie firmy świadczącej usługi w zakresie lotniczego transportu medycznego. To zamówienie stanowi jedną z największych sprzedaży komercyjnych w historii firmy Bell, jak również w historii całej branży. Pierwsze dostawy rozpoczną się w 2016 roku, a kontrakt został podpisany na okres 10 lat.

“Bell Helicopter od wielu lat wspiera naszą działalność i cieszymy się mogąc kontynuować tą współpracę. W pełni polegamy na naszych statkach powietrznych, aby móc dotrzymać obietnicy zapewnienia naszym klientom jak największej szansy na przeżycie, a możliwości i osiągi śmigłowców Bell 407 GXP najlepiej odpowiadają naszym potrzebom” powiedział Aaron Todd, CEO w firmie Air Methods.

Założona w 1980 roku w Kolorado, firma Air Methods to najbardziej doświadczony operator usług transportu medycznego w tej branży. Firma rozpoczęła swoją działalność z jednym śmigłowcem Bell 206 i od tamtej pory stworzyła 300 baz operacyjnych, świadczących swoje usługi w 48 stanach. Air Methods świadczy usługi transportu medycznego dla szpitali oraz społeczności na terenie całego kraju, prowadzi również osiem centrów obsługi technicznej.

“Jesteśmy dumni z naszej ponad 30-letniej współpracy z Air Methods oraz wspierania świadczonych przez nich usług ratowania ludzkiego życia naszymi nowoczesnymi śmigłowcami, ” powiedział John Garrison, Prezes i CEO Bell Helicopter. „To zamówienie jest dowodem niesłabnącego zaufania pokładanego przez Air Methods w firmie Bell Helicopter i jesteśmy szczerze zachwyceni faktem, że klient ten został pierwszym odbiorcą modelu Bell 407 GXP”.

Wszystkie śmigłowce zostaną wyposażone w aparaturę do ratownictwa medycznego firmy United Rotorcarft, zaprojektowaną z myślą o potrzebie zapewnienia wysoko wysoce specjalistycznej opieki medycznej przez operatorów lotniczych. Łatwe w adaptacji wnętrze może pomieścić jednego pacjenta lub transport specjalistyczny i zostało wyposażone w tzw. przegubowy system mocowania noszy, ułatwiający umieszczenie pacjenta w śmigłowcu. W projekcie firmy United Rotorcraft uwzględniono również zintegrowane systemy medyczne, takie jak system podawania tlenu, ssania, składowania, zasilania energią elektryczną oraz zatwierdzone przepisami zabezpieczenia sprzętu ratownictwa medycznego w trakcie całego lotu.

Bell Helicopter jest godnym zaufania partnerem w branży HEMS od momentu powstania firmy i dalszym ciągu wspiera rosnące światowe zapotrzebowanie na usługi transportu medycznego oraz dostęp do opieki w sytuacjach krytycznych poprzez dostarczanie bezpiecznych i niezawodnych śmigłowców. Z tego też względu tak wiele organizacji świadczących usługi w zakresie lotnictwa ratunkowego wybiera produkty Bell Helicopter.

Stworzona na bazie śmigłowca Bell 407 GX, wersja GXP posiada zwiększony o 22,5 kg udźwig, co w połączeniu z nowym silnikiem M250 Rolls-Royce spowodowało poprawę osiągów oraz oszczędność paliwa, zapewniając najlepsze w swojej klasie charakterystyki lotu w warunkach dużych temperatur oraz wysokości. Awionika śmigłowca została wzbogacona także o nowe funkcje, takie jak ulepszony kalkulator parametrów zawisu, zwiększony o 500 godzin został także okres międzyremontowy przekładni, co zmniejszy koszty obsługi technicznej.

Źródło: Bell Hellicopter


Powiązane artykuły

Orka coraz bliżej? Rządowi kończy się czas

Zespół Zadaniowy ds. programu Orka zakończył przygotowanie rekomendacji dla Rady Ministrów. Rząd zobowiązał się wyłonić partnera do końca roku, tym...
Specjalny wysłannik USA na Ukrainę i Rosję, generał Keith Kellogg. Fot.: PAP / EPA / Boris Roessler

Odchodzi specjalny wysłannik Trumpa ds. Ukrainy

Według doniesień medialny Keith Kellog, specjalny wysłannik Trumpa ds. Ukrainy ma zamiar odejść ze swojego stanowiska w styczniu. Dyplomata jest...

Koleje wymagają pilnych inwestycji w bezpieczeństwo. Są na to fundusze

Ostatni akt dywersji pokazał społeczeństwu jak istotna infrastruktura kolejowa i jak trudno zapewnić jej bezpieczeństwo. Adrian Furgalski, prezes ZDG TOR...

Udostępnij:

Facebook X X X