Na odbywającej się właśnie wystawie HeliExpo firma Bell Helicopter poinformowała o podpisaniu kontraktu na sprzedaż 200 egzemplarzy nowej wersji śmigłowca Bell 407 GXP w konfiguracji dla ratownictwa medycznego (HEMS) do Air Methods Corporation, największej na świecie firmy świadczącej usługi w zakresie lotniczego transportu medycznego. To zamówienie stanowi jedną z największych sprzedaży komercyjnych w historii firmy Bell, jak również w historii całej branży. Pierwsze dostawy rozpoczną się w 2016 roku, a kontrakt został podpisany na okres 10 lat.
“Bell Helicopter od wielu lat wspiera naszą działalność i cieszymy się mogąc kontynuować tą współpracę. W pełni polegamy na naszych statkach powietrznych, aby móc dotrzymać obietnicy zapewnienia naszym klientom jak największej szansy na przeżycie, a możliwości i osiągi śmigłowców Bell 407 GXP najlepiej odpowiadają naszym potrzebom” powiedział Aaron Todd, CEO w firmie Air Methods.
Założona w 1980 roku w Kolorado, firma Air Methods to najbardziej doświadczony operator usług transportu medycznego w tej branży. Firma rozpoczęła swoją działalność z jednym śmigłowcem Bell 206 i od tamtej pory stworzyła 300 baz operacyjnych, świadczących swoje usługi w 48 stanach. Air Methods świadczy usługi transportu medycznego dla szpitali oraz społeczności na terenie całego kraju, prowadzi również osiem centrów obsługi technicznej.
“Jesteśmy dumni z naszej ponad 30-letniej współpracy z Air Methods oraz wspierania świadczonych przez nich usług ratowania ludzkiego życia naszymi nowoczesnymi śmigłowcami, ” powiedział John Garrison, Prezes i CEO Bell Helicopter. „To zamówienie jest dowodem niesłabnącego zaufania pokładanego przez Air Methods w firmie Bell Helicopter i jesteśmy szczerze zachwyceni faktem, że klient ten został pierwszym odbiorcą modelu Bell 407 GXP”.
Wszystkie śmigłowce zostaną wyposażone w aparaturę do ratownictwa medycznego firmy United Rotorcarft, zaprojektowaną z myślą o potrzebie zapewnienia wysoko wysoce specjalistycznej opieki medycznej przez operatorów lotniczych. Łatwe w adaptacji wnętrze może pomieścić jednego pacjenta lub transport specjalistyczny i zostało wyposażone w tzw. przegubowy system mocowania noszy, ułatwiający umieszczenie pacjenta w śmigłowcu. W projekcie firmy United Rotorcraft uwzględniono również zintegrowane systemy medyczne, takie jak system podawania tlenu, ssania, składowania, zasilania energią elektryczną oraz zatwierdzone przepisami zabezpieczenia sprzętu ratownictwa medycznego w trakcie całego lotu.
Bell Helicopter jest godnym zaufania partnerem w branży HEMS od momentu powstania firmy i dalszym ciągu wspiera rosnące światowe zapotrzebowanie na usługi transportu medycznego oraz dostęp do opieki w sytuacjach krytycznych poprzez dostarczanie bezpiecznych i niezawodnych śmigłowców. Z tego też względu tak wiele organizacji świadczących usługi w zakresie lotnictwa ratunkowego wybiera produkty Bell Helicopter.
Stworzona na bazie śmigłowca Bell 407 GX, wersja GXP posiada zwiększony o 22,5 kg udźwig, co w połączeniu z nowym silnikiem M250 Rolls-Royce spowodowało poprawę osiągów oraz oszczędność paliwa, zapewniając najlepsze w swojej klasie charakterystyki lotu w warunkach dużych temperatur oraz wysokości. Awionika śmigłowca została wzbogacona także o nowe funkcje, takie jak ulepszony kalkulator parametrów zawisu, zwiększony o 500 godzin został także okres międzyremontowy przekładni, co zmniejszy koszty obsługi technicznej.
Źródło: Bell Hellicopter