Pięć lat obecności na rynku, silny nacisk na rozwój portfolio usług sprawiły, że DB Schenker Rail Polska zajmuje obecnie drugie miejsce wśród krajowych towarowych przewoźników kolejowych. Firma, jako jeden z pierwszych graczy na rynku, dała możliwość korzystania z profesjonalnie opracowanych rozwiązań kolejowych transportów intermodalnych, dostosowanych do oczekiwań klientów.
– Dzisiejszy tylko 6-procentowy udział przewozów intermodalnych w polskim rynku kolejowym, w porównaniu do 20% w Europie, pokazuje jak duży jest jeszcze potencjał wzrostu w tym segmencie – mówi Marek Staszek, prezes zarządu w DB Schenker Rail Polska. Obecnie spółka w kooperacji z DB Schenker Rail Deutschland obsługuje regularne transporty części samochodowych w kontenerach z fabryk w Niemczech i Czechach do montowni w rosyjskich miastach Kaługa i Nizny Novogrod. Potoki te łączone są na terminalu przeładunkowym w Brześciu, gdzie po przeładunku na szeroki tor, transportowane są dalej do stacji ostatecznego przeznaczenia w Rosji. Transport do Kaługi jest jednym z największych tego typu jednorodnych potoków w Europie.
Źródło: DB Schenker Rail Polska