icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Staszek: DB Schenker Rail Polska to lider wzrostów intermodal

Pięć lat obecności na rynku, silny nacisk na rozwój portfolio usług sprawiły, że DB Schenker Rail Polska zajmuje obecnie drugie miejsce wśród krajowych towarowych przewoźników kolejowych. Firma, jako jeden z pierwszych graczy na rynku, dała możliwość korzystania z profesjonalnie opracowanych rozwiązań kolejowych transportów intermodalnych, dostosowanych do oczekiwań klientów.

– Dzisiejszy tylko 6-procentowy udział przewozów intermodalnych w polskim rynku kolejowym, w porównaniu do 20% w Europie, pokazuje jak duży jest jeszcze potencjał wzrostu w tym segmencie – mówi Marek Staszek, prezes zarządu w DB Schenker Rail Polska. Obecnie spółka w kooperacji z DB Schenker Rail Deutschland obsługuje regularne transporty części samochodowych w kontenerach z fabryk w Niemczech i Czechach do montowni w rosyjskich miastach Kaługa i Nizny Novogrod. Potoki te łączone są na terminalu przeładunkowym w Brześciu, gdzie po przeładunku na szeroki tor, transportowane są dalej do stacji ostatecznego przeznaczenia w Rosji. Transport do Kaługi jest jednym z największych tego typu jednorodnych potoków w Europie.

Źródło: DB Schenker Rail Polska

Pięć lat obecności na rynku, silny nacisk na rozwój portfolio usług sprawiły, że DB Schenker Rail Polska zajmuje obecnie drugie miejsce wśród krajowych towarowych przewoźników kolejowych. Firma, jako jeden z pierwszych graczy na rynku, dała możliwość korzystania z profesjonalnie opracowanych rozwiązań kolejowych transportów intermodalnych, dostosowanych do oczekiwań klientów.

– Dzisiejszy tylko 6-procentowy udział przewozów intermodalnych w polskim rynku kolejowym, w porównaniu do 20% w Europie, pokazuje jak duży jest jeszcze potencjał wzrostu w tym segmencie – mówi Marek Staszek, prezes zarządu w DB Schenker Rail Polska. Obecnie spółka w kooperacji z DB Schenker Rail Deutschland obsługuje regularne transporty części samochodowych w kontenerach z fabryk w Niemczech i Czechach do montowni w rosyjskich miastach Kaługa i Nizny Novogrod. Potoki te łączone są na terminalu przeładunkowym w Brześciu, gdzie po przeładunku na szeroki tor, transportowane są dalej do stacji ostatecznego przeznaczenia w Rosji. Transport do Kaługi jest jednym z największych tego typu jednorodnych potoków w Europie.

Źródło: DB Schenker Rail Polska

Najnowsze artykuły