AlertEnergetykaGaz.

Do końca budowy Nord Stream 2 pozostało mniej niż 100 kilometrów

Schemat krzyżowania się gazociągów i rozstawienie betonowych materacy

Schemat krzyżowania się gazociągów i rozstawienie betonowych materacy

Do wybudowania gazociągu Nord Stream 2 pozostało jeszcze niespełna 100 km. Pracę realizowane są przez dwie jednostki, jednak tempo nie jest oszałamiające, zwłaszcza statku Akademik Czerski, który miał znacznie przyśpieszyć tempo prac, a na chwilę obecną mocno rozczarowuje rosyjskich komentatorów. 

Skrzyżowanie gazociągów

Do zakończenia budowy gazociągu Nord Stream 2 pozostało mniej niż 100 km. Około 20 km nitki B, której budowę na granicy WSE Dani i Niemiec realizuje barka Fortuna. Jednostka ta w miniony weekend przeprowadziła operację krzyżowania budowanej przez siebie nitki Nord Stream 2 z istniejącymi nitkami gazociągu Nord Stream 1. Podczas przygotowań do tego zadania, wcześniej w miejscu przecięcia obu magistral zainstalowano specjalne, betonowe materace, na których położony został później nowy gazociąg. Schemat instalacji wygląda mniej więcej tak jak na poniższych grafikach.

Betonowy materac umiejscowiony na gazociągu
Betonowy materac umiejscowiony na gazociągu
Schemat krzyżowania się gazociągów i rozstawienie betonowych materacy
Schemat krzyżowania się gazociągów i rozstawienie betonowych materacy
Schemat krzyżowania się gazociągów i rozstawienie betonowych materacy
Schemat krzyżowania się gazociągów i rozstawienie betonowych materacy

Barka Fortuna od 6 lutego układa nitkę B gazociągu Nord Stream 2 ze średnią prędkością nieco przekraczającą 400 metrów na dobę. W tym czasie ułożyła 43 km brakującej części gazociągu. Do zbudowania w strefie duńskiej pozostało około 9 km gazociągu, w strefie niemieckiej 13,9 km.

Akademik Czerski buduje nitkę A Nord Stream 2 na południe od Bornholmu. Na razie tempo budowy jest rozczarowujące dla rosyjskich komentatorów, którzy zakładali, że będzie on zdolny, po modernizacji przeprowadzonej w Rostocku i Wismarze, do układania ponad 2 km rur dziennie. Jednak sam operator we wniosku do duńskiej agencji morskiej wskazał, że średnia prędkość układania Akademika Czerskiego wyniesie 400 metrów na dobę. Rzeczywistość jednak póki co jest gorsza nawet od prognoz operatora, bo Czerski układa swój odcinek ze średnią prędkością 300 metrów na dobę. Do ułożenia pozostało mu niespełna 80 km rur. Według założeń inwestora, prace zostaną zakończone we wrześniu 2021 roku.

Mariusz Marszałkowski

 

 


Powiązane artykuły

Mahda: Plan Trumpa na pokój w Ukrainie to krok do przodu i dwa w tył

– Donald Trump nie ma, nie miał i raczej nie będzie miał planu zakończenia wojny rosyjsko-ukraińskiej, który zakładałby jego rzeczywisty,...
Zdjęcie „Bram Piekeł” w Turkmenistanie, wykonane przez Tommoda Sandtorva; Źródło: Wikipedia

Turkmenistan chce wygasić słynny krater z powodów ekologicznych

Słynny, sztucznie stworzony krater w Turkmenistanie, zwany „Bramą Piekeł”, ma zostać wygaszony. Na miejscu uwalnia się metan, który zdaniem ekologów,...
Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...

Udostępnij:

Facebook X X X